به گزارش گروه خبر و رسانه فروشگاه سلامت محور باقیات اسانسی که از گیاه دارویی بیدمشک گرفته می‌ شود عرق بیدمشک نام دارد .
عرق بیدمشک حاوی انواع ویتامین‌های A ، C ، E ، گروه ویتامین‌های B مانند B۱، B۲، B۶ ، اسید چرب امگا ۳، کربوهیدرات، فسفر، آهن، آنتی اکسیدان مانند فلاونوئیدها، سدیم، پتاسیم، پروتئین، منیزیم، کلسیم، روی، سلنیوم، آسید آمنه تریپتوفان، مس، اسید فولیک و سیتریک می باشد.
عرق بیدمشک دارای خواص متعدد و متنوعی است. مصرف این عرق به پایین آوردن قند خون کمک بسیاری می‌کند، بنابراین افرادی که دارای قند خون بالا هستند، می‌توانند این نوشیدنی را بدون مواد شیرین‌کننده مصرف کنند تا در صورت بالا بودن قند خون به کاهش آن کمک کنند.

از دیگر خواص درمانی عرق بید می‌توان به تقویت قلب اشاره کرد. این عرق به دلیل داشتن ترکیبات ژرانیون سالیسین، تانن در تسکین اعصاب، ناراحتی‌های قلبی و رفع کننده درد و خستگی مؤثر است. عرق بیدمشک همچنین در درمان کم خونی نیز کاربرد دارد.
از عرق بید مشک موجود در فروشگاه سلامت محور باقیات را برای تهیه انواع شربت ها (شربت گلاب و بیدمشک، عرق بیدمشک و نسترن و بیدمشک و بهار نارنج)، آبمیوه ها، اسموتی ها استفاده می کنند.
عرق بیدمشک را گاهی اوقات برای معطر شدن به چای اضافه می کنند.
جهت استفاده از خواص درمانی این عرق گیاهی قبل از هر غذا یک استکان از آن میل کنید.
بدنیست بدانید طبیعت و مزاج عرق بیدمشک سرد می باشد و زیاده روی در مصرف عرق بیدمشک در دوران بارداری به دلیل طبع سردی که دارد ممکن است به جنین آسیب وارد کند.

امیدواریم این مطلب در مورد خواص عرق بیدمشک برای شما عزیزان مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *