به گزارش گروه خبر و رسانه فروشگاه سلامت محور باقیات؛ عسل کنار را می‌توان یکی از خوش‌طعم و خوش‌عطرترین عسل‌ها دانست. عسل کنار، در حقیقت یک عسل طبیعی تک گیاه است که خواص مفید فراوانی دارد.

عسل طبیعی کنار طبعی خنک و سرد با رطوبت کم دارد که در طب سنتی به افراد گرم مزاج خوردن این عسل توصیه شده است. همچنین خوردن این عسل را برای تقویت قوای جنسی مفید می‌دانند. خواص عسل کنار به قدری زیاد است که از قدیم رسم بوده آن را به عنوان هدیه و پیشکش به شاهان تقدیم می‌کرده‌اند.

عسل کنار موجود در فروشگاه سلامت محور باقیات سرشار از انواع ویتامین ها نظیر ویتامین C و ویتامین های گروه B بوده، همچنین حاوی مقادیر فراوانی آنتی اکسیدان و مواد مغذی معدنی شامل فسفر، منیزیم، کلسیم، آهن و غیره نیز است.

خواص عسل کنار شامل تقویت قوای بدن، رفع ضعف، افزایش حافظه، تقویت نیروی جنسی، تقویت دستگاه گوارش و رفع گرفتگی عضلات و … می‌شود. عسل کنار یا عسل سدر، یکی از بهترین انواع عسل طبیعی برای مصرف روزانه است و مصرف آن به همه گروه‌های سنی به ویژه ورزشکاران، دانش‌آموزان و افراد با مزاج گرم توصیه می‌شود.

عسل کنار را می‌توان در چای و یا سایر دم‌نوش‌ها به راحتی استفاده کرد. ترکیب آن با آب گرم و افزودن مقداری لیموترش تازه می‌تواند معجونی جادویی برای افزایش میزان سلامتی افراد بسازد. افرادی که طبع سردی دارند برای استفاده بهتر از این عسل می‌توانند از دم‌نوش عسل، لیموترش و زنجبیل استفاده کنند تا در کنار دریافت خواص بسیار زیاد این دم‌نوش، با مشکلاتی که به دلیل طبع سرد ایجاد می‌شود، مواجه نشوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *