آیا می دانید خواص معجزه آسای عرق یونجه چیست؟
به گزارش گروه خبر و رسانه فروشگاه سلامت محور باقیات با شنیدن نام گیاه یونجه ناخودآگاه برای ما علوفه دام تداعی می شود و شاید تصور بر این باشد که گیاهی هرز می باشد که خواص چندانی ندارد. اما این تصور اشتباه است و نه تنها دارای انواع ویتامین ها، پروتئین ها و مواد معدنی است، بلکه به دلیل خواصی که دارد لقب سلطان گیاهان را نیز از آن خود کرده است، و در گذشته استفاده بیشتری از این گیاه می شده است. به دلیل اینکه زادگاه رویش گیاه یونجه در آسیا می باشد، در این قاره بیشتر مورد استفاده قرار می گرفته است و به جرات می توان گفت جز اولین گیاهان دارویی می باشد که بشر از آن استفاده می کرده است.
عرق یونجه دارای مقدار زیادی مواد معدنی، ویتامین و مواد مغذی می باشد. از جمله ویتامین های موجود در یونجه، می توان به ویتامین های A، C، E، K اشاره کرد. این عرق دارای آنزیم های مفیدی است که به شما در هضم غذا کمک شایانی می کند که این یکی از مهمترین خواص عرق یونجه است. این گیاه دارای مقدار زیادی پروتئین و آهن بوده و برای افرادی که کم خونی دارند، بسیار مفید می باشد.
از خواص عرق یونجه می‌توان بـه معالج رعشه و ناراحتی هاي عصبی-چاق کننده–نیرو بخش-کاهش قندخون-ضد شب کوری-نرمی استخوان-تصفیه خون-نرم کننده سینه-قابض-ازدیاد شیر مادران-قاعده آور-موثر در ترک اعتیاد-دارای ویتامین آ و ب اشاره کرد. از دیگر خواص روغن یونجه:

ملین بودن – چاق کننده بودن – ازدیاد شیر – درمان لاغری – تصفیه کننده خون – معالجه نرمی استخوان – رشد کودکان – آب آوردن شکم – تقویت ستون فقرات – عطسه آور بودن – ترک اعتیاد – کم خونی – تصلب شرایین – بازرسی کننده شهوت – باز شدن قاعدگی – خون ریزی‌هاي داخلی – پیشگیري از لرزش بدن – زیاد کننده منی و…
و اما عوارض و خطرات یونجه

یادآوری می کنیم مصرف زیاد یونجه باعث عدم جذب ویتامین E می‎شود. اگر زیاد این عرق را مصرف کنید، ویتامین E در بدن‌تان کاهش پیدا می کند زیرا باعث کاهش جذب این ویتامین میشود. گزارش شده اسـت کـه یونجه در بعضی از نوزادان عوارضی را در پی داشته اسـت از جمله مشکلات روده اي و پوستی. بنابر این باید مصرف این عرق در نوزادان با احتیاط بیشتری انجام شود.

امیدواریم توانسته باشیم مطالب خوبی در مورد خواص معجزه آسای عرق یونجه به شما عزیزان ارائه نمائیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *