به گزارش گروه خبر و رسانه فروشگاه سلامت محور باقیات نعنا گیاهی با صدها خاصیت دارویی کشف‌ شده است و طرفداران زیادی در نواحی مختلف مثل هند، خاورمیانه و اروپا دارد از این گیاه در آشپزی و دستور غذاهای مختلف نیز مصرف می‌شود.

همه‌ی ما با عرق نعنا آشنا هستیم. از کودکی هر زمان که دل‌درد و دل‌پیچه می‌گرفتیم، کمی عرق نعنا می‌خوردیم که مثل آب روی آتش عمل می‌کرد و درد معده را از بین می‌برد.

از آن جایی که خواص عرق نعناع به هضم غذا در معده کمک می کند به افرادی که دستگاه گوارشی آن ها مشکل دارد عرق نعناع فروشگاه سلامت محور باقیات می تواند پیشنهاد مناسبی باشد.

بنابراین اگر احساس نفخ و دل درد داشتید، حدود یک استکان در هر وعده، عرق نعناع مصرف کنید. اگر غلظت و بوی عرق نعناع زیاد باشد، می توان به مصرف نصف استکان از آن هم بسنده نمود.

از دیگر خواص عرق نعنا عرض شده در فروشگاه باقیات میتوان به درمان سرماخوردگی، کاهش مشکلات تنفسی، کاهش علائم حساسیت، کاهش حالت تهوع در زنان باردار، تنظیم و تعادل هورمونهای زنان، کاهش فشار خون و حرارت بدن، کمک به کاهش وزن اشاره نمود.

عرق نعنا دارای مقادیر بالایی آنتی اکسیدان، فیتوسترون، اسید فنولیک، تریترپن ها، فلانوویید، آنتوسیانین ها، ساپونین ها و کاروتنوئیدها، پروتئین، فیبر، پتاسیم، منیزیم، کلسیم، فسفر، ویتامین C، آهن و ویتامین A می باشد.

البته ناگفته نماند افرادی که دچار رفلاکس معده هستند باید عرق نعنا را به دلیل شل کنندگی دریچه تحتانی مری، با احتیاط مصرف کنند و همچنین استفاده زیاد از عرق نعنا برای کودکان و نوزادان مضر بوده و تاثیر منفی بر سیستم گوارش، حرکات تنفسی و قلب آنها دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *