این مقاله به مبحث فواید خاص عسل چهل گیاه خواهد پرداخت.

به گزارش گروه خبر و رسانه فروشگاه سلامت محور باقیات عسل چهل گیاه عسلی پرطرفدار در بین افراد است چرا که برعکس عسل‌های تک گل از شهد گل‌های مختلف تولید می‌شود و به همین دلیل معمولا با ذائقه‌ی افراد همخوانی دارد و طعم و بوی مطبوعی نیز دارد.
عسل چهل گیاه روستایی از مناطق جنوبی دامنه زاگرس و استان فارس به نام دهنو بوشیگان برداشته شده که از نظر کیفیت بسیار مطلوب و درجه یک به شمار می‌رود.

همچنین نحوه‌ی برداشته این نوع عسل‌ها به صورت خام و در دمایی کمتر از ۴۰ درجه سانتی‌گراد به منظور حفظ آنزیم‌ها و خواص پروبیوتیک و دیگر خواص عسل انجام می‌شود.

چند مورد از فواید خاص عسل چهل گیاه

آنتی اکسیدان عسل
برای تهیه عسل چهل گیاه زنبور عسل از شهد گیاهان بسیاری استفاده کرده است از جمله : شبدر، اسپرس، کولزا، آویشن، ‌اسطوخودوس، کاکوتی (آنخ)، اسفرزه، افسنتین، گل بنفشه، گون، کتیرا، ختمی، کاسنی، گل گاو زبان، مریم گلی، یونجه و بسیاری از گیاهان دیگری که در مناطق زنبورستان آهوتا وجود دارد.

التیام و درمان سریع زخم ها با عسل چهل گیاه!
خاصیت ضد باکتری و ضد قارچ بودن، عسل چهل گیاه را به دارویی عالی برای بهبود زخم ها تبدیل کرده است و حتی سوختگی ها را بهبود می بخشد. عسل رطوبت را از قسمت زخمی شده جذب می کند و باعث بهبود زودتر زخم و جلوگیری از عفونت باکتریایی می شود.

درمان بیماری های معده !
درمان معدهاز آن جایی که عسل یک ماده کاملا طبیعی است برای درمان بیماری های معده بسیار توصیه شده است. معمولا برای نتیجه گیری از مواد طبیعی باید این ماده به مدت زمانی طولانی استفاده شود تا خاصیت درمانی خودش را بر جای بگذارد که این روند در عسل بسبار سریع تر است.

درمان پوکی استخوان
مصرف مرتب عسل چهل گیاه پوکی استخوان را کاهش می‌دهد و یا درمان می‌کند.

تقویت گردش خون
در صورت مصرف مداوم عسل چهل گیاه سیستم گردش خون تقویت می شود، همچنین اگر مرتب عسل چهل گیاه مصرف کنید به تنظیم گردش خون خود پرداخته اید.

تقویت حافظه
عسل چهل گیاه می تواند حافظه را تقویت کند. توصیه‌ای که در این زمینه می شود ترکیب عسل با کنجد است به صورت مصرف روزانه است.

مبارزه با سرطان
عسل چهل گیاه را اگر به صورت روزانه مصرف کنید، از بروز سرطان جلوگیری می‌کند و یا روند بیماری سرطان را که از دشوار ترین بیماری‌ها است کندتر می‌کند.

کاهش درد مفاصل
عسل چهل گیاه می‌تواند به مرور زمان درد مفاصل را کاهش دهد و درمان کند.

پیشگیری از دیابت
عسل چهل گیاه به دلیل اینکه هیچ گونه قند و ساکارزی ندارد، از بروز بیماری دیابت جلوگیری می‌کند.

رفع کم‌خونی
عسل چهل گیاه با تأثیری که بر تنظیم گردش خون می‌گذارد میزان گلبول‌های قرمز خون را نیز تنظیم کرده و کم خونی را رفع می‌کند.

سرماخوردگی و سرفه
عسل چهل گیاه را اگر با دارچین ترکیب و مصرف کنید نقش موثری در رفع سرماخوردگی و سرفه خواهد داشت.

بیماری فیبرومیالژی
بیماری فیبرومیالژی (نوعی روماتیسم) تا حد زیادی به وسیله عسل چهل گیاه درمان می شود.

تقویت سیستم دفاعی بدن
عسل چهل گیاه خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و به این جهت سیستم دفاعی بدن را تقویت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *