به گزارش فروشگاه سلامت محور باقیات؛ از گذشته تا به امروز صابون زیتون از بهترین محصولات زیبایی و مراقبت از پوست به حساب می آید. بسیاری از زنان نمی دانند از روغن زیتون، صابونی طبیعی به دست می آید که برای جذابیت و زیبایی پوستشان بسیار اهمیت دارد. از روغن زیتون در بسیاری از لوسیون ها و کرم های زیبایی پوست استفاده می شود. صابون سنتی زیتون مرطوب کننده و رفع کننده چین و چروک های صورت می باشد و باعث شادابی پوست شما می شود.

سابقه استفاده از این محصول به 5 هزار سال پیش برمی گردد. روغن زیتون برای پاکسازی و زیبای پوست از زمان مصریان تا کنون مورد استفاده قرار گرفته است. اولین صابون ساخته شده اولین بار توسط فرانسویان بوده است. صابون زیتون می تواند پوست را به صورت طبیعی تغذیه کند و مزایای بیشماری برای پوست دارد. از دفع باکتری ها گرفته تا خاصیت ضد پیری..

روایات و احادیث صابون زیتون

امام رضا علیه السلام می فرماید:«زیتون غذای خوبی است. دهان را خوشبو می کند و بلغم را می زداید و رنگ چهره را روشن می گرداند و اعصاب را محکم ساخته، خشم و غضب را فرو می نشاند.»

امام صادق علیه السلام از قول حضرت محمد صلی الله علیه و آله فرمود: «زیتون بخورید و به بدن خود بمالید که درخت مبارکی می باشد.»

همچنین رسول خدا صلی الله علیه و آله به حضرت علی علیه السلام در وصیتی فرمود:«از روغن زیتون بخور و آن را به بدن خود بمال. هرکس روغن زیتون بخورد، چهل روز از شیطان در امان خواهد بود.»

خواص صابون زیتون

  • جلا دهنده موهای شما است.
  •  این صابون گیاهی، رایحه ای دلپذیر دارد.
  •  شستشو و آبکشی با این صابون راحت است.
  • افراد مختلف با انواع پوستها می توانند از آن استفاده کنند.
  • سرشار از ویتامین E است که برای سالم ماندن موها و پوست بدن بسیار مفید است.
  • این محصول را می توان با انواع شامپوهای بازاری و صنعتی جایگزین کرد.
  • صابون زیتون نوعی صابون گیاهی مخصوص پوست و موی سر می باشد.
  • زیتون و روغن زیتون جزو مرغوب ترین مواد برای تولید صابون است.
  • زیتون یکی از گیاهان اعجاب انگیز و پرخاصیت است.
  • عصاره زیتون سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها هستند.
  • ماساژ پوست با صابون زیتون، تعریق زیاد را کاهش داده و مژه و ابرو را تقویت می‌کند.
  • این درحالی است که این صابون سبب تقویت پوست و مو گشته و شوره سر را بر طرف می‌سازد.
  • موهای سپید شده را سیاه می‌‌کند
  • از بین بردن چین و چروک از دیگر مزایای صابون زیتون برای پوست می‌باشد.

ویتامین ها

صابون زیتون سرشار از ویتامین k، منیزیم، پتاسیم، منگنز، آهن و… است و می‌تواند پوست سر را شاداب نگه‌دارد، موها هم که می‌دانید عاشق فضاهای شاد و خوشحال هستند؛ برای همین سرجایشان می‌مانند و دیگر از ریزش مو خبری نیست.

از طرف  دیگر با وجود این همه ماده‌ی مغذی، دیگر جایی برای شوره‌ها نمی‌ماند، و با خیال راحت می‌توانید بعد از مدتی با این ضایعات مزاحم پوست سر خداحافظی کنید.

حاوی مقدار زیادی ویتامین E، فسفر، مس، گوگرد و کلسیم است و به همین دلیل، شوینده ای قوی و مفید برای پوست و موی شما به شمار می رود.

درمان بیماریها با صابون زیتون

باعث لطافت و نرمی و شادابی پوست و جلوگیری از سبوره شدن پوست می‌شود.

صابون زیتون برای پوست‌ خشک و حساس خصوصا افرادی که مشکلاتی مانند کهیر و حتی اگزما دارند توصیه میشود.

این صابون برای موهای خشک و شکننده مناسب است و ضمن نرم کردن مو، موجب تقویت آن میشود.

بهترین گزینه برای شستشو و تقویت موهای چرب، صابون زیتون است؛ زیرا این صابون باعث نرم شدن و تقویت موهای شما می شود و شوره سر و خشکی پوست سر را درمان می کند. اگر موهای شما از نوع موهای چرب است، با استفاده از این محصول می توانید باکتری ها و چربی های اضافی موها و پوست سر خود را از بین ببرید و موهایی تمیز و سالم داشته باشید.

 

چگونه باید از صابون زیتون استفاده کنید؟

ابتدا صابون را به مدت 1 دقیقه روی پوست بدن و صورت خود بمالید و سپس بدن خود را با آب تمیز، شستشو دهید. همچنین می توانید صابون را به مدت 2 تا 3 دقیقه به موهای خود ماساژ دهید و بعد آبکشی کنید. اگر می خواهید نتایج استفاده از صابون برای صورت و موها را مشاهده کنید، به صورت مداوم از این صابون گیاهی استفاده کنید.

بعد از شستشوی صورت و موها با این صابون، می توانید از روغن زیتون یا کرم زیتون برای پوست صورت و کف سر خود استفاده کنید و میزان سلامتی و نرمی بدن و موها را افزایش دهید.

2 دیدگاه برای “همه چیز در مورد صابون زیتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *