به گزارش گروه خبر و رسانه فروشگاه سلامت محور باقیات؛ نوره یا واجبی که البته به نام های دیگری مثل واجبین، داروی نظافت، داروی حمام، پودر موبر یا امثال هم هم نامیده می شود یک پودر سفید رنگ می باشد که از زمان های بسیار بسیار قدیم جهت زدودن و برطرف نمودن موهای زائد بدن مورد استفاده قرار گرفته است. امروزه نوره را به روش های شیمیائی هم می توان درست کرد. نوره طبیعی دارای ماده ای به نام آرسنیک در ترکیب خود می باشد. ماده آرسنیک موجود در واجبی طبیعی باعث جلوگیری از سرطان خون و سایر سرطان ها می شود. همین ماده آرسنیک موجود در واجبین طبیعی و سنتی است که بوی تندی به آن داده است و در هنگام استفاده از واجبی های طبیعی و سنتی، بوی تندی از آن متصاعد می شود.

روایات و احادیث پودر نظافت نوره

از حضرت رسول صلی الله علیه و آله روایت شده که می فرمایند: موی شارب، پشت زهار و زیر بغل را بلند مگذارید. همانا شیطان در آنجا، جا می گیرد و پنهان می شود.

در روایتی از امام علی علیه السلام نقل شده است که فرمودند: دارو کشیدن، دفع دلـگیری و پریشانی خاطر می کند و بدن را پاک می نماید.

از امام صادق علیه السلام روایت شده که می فرمایند: دستور نوره کشیدن هر پانزده روز است، کسی که بیست و یک روز بر او بگذرد و نوره نکشیده باشد اگر پول ندارد به عهده خدای بزرگ قرض گیرد و نوره (واجبی) کشد کسی که چهل روز بگذرد و نوره نکشد نه مؤمن باشد و نه مسلمان و نه کرامتی دارد. (البته در حال حاضر منظور تمیز کردن موهای زاید است.)

از امام رضا علیه السلام روایت شده که می فرمایند:نوره (واجبی) وقتی به بدن گذاشته می شود علاقه مرد را به زن و زن را به مرد شدیداً شدت می دهد و وقتی زیر بغل گذاشته می شود شانه را قوی و دید را زیاد می کند.

از امام موسی کاظم علیه السلام روایت شده که می فرمایند: موی بدن چون بلند می شود آب پشت را قطع می کند،یعنی فرزند بوجود نمی آید وبند ها را سست می کند و ضعف و –تنـبلی می آورد،نوره کشـیدن آب پشت را زیـاد می کند،بدن را قوی و فربه می نماید.

از امـام رضا علیه السلام نقل شده است: چهارچیز است که از اخلاق پیامبران است؛بوی خوش استعمال نمودن،سر تراشیدن، نوره مالیدن و بسیارجماع نمودن.

درحدیث معتبری از رسول گرامی اسلام(ص) نقل شده است که می فرمایند: هر مردی که به خدا وروزقیامت ایمان دارد باید موی پشت زهار را زیادتر از چهل روز نگذارد.همچنین حـلال نیست زنی که به خدا و روز قیـامت ایمان داشته باشد ازاله ی موی زهار را بیشتر از بیست روز ترک کند.

همچنین فرمودند: هر کس ایمان به خدا وروز قیـامت دارد موی زهار را بیشتر ازچهل روز نگذارد، پس اگر چیزی نیابد بعد از چهل روز قرض کند و پس نیندازد.

از حضرت امیرالمومنین علیه السلام نقل شده است که فرمودند: برای مومن دوست دارم که هرپانزده روز نوره بمالد.

از حضرت امام صادق علیه السلام نقل شده است که فرمودند: سنت در نوره کشیدن آن است که هـر پانـزده روزیک مرتبه بکشند. اگر کسـی بـیست و یک روز و در روایتی بیست روز بر او بگذرد که نوره نکشیده باشد قرض کند و نوره بکشد،کسی که چهل روز بگذرد که نوره نکشیده باشد او مومن ومسلمان نیست و برای او هیچ کرامتی نزد خدا نیست.

همچنین فرمودند: باید پشت زهار رایک هفته بـیشتر نگذارد، هرکس نوره رازیادتر ازیک ماه ترک کند، نمازش مقبول نیست.وباز فرمودند هر کس پیش از نوره کشیدن،اندکی از نوره را بردارد وآن را ببوید وبر سر بینی بگذارد و بگوید؛ صلی الله علی سلیمان بن داود کما امربالنوره، نوره او را نسوزاند.

پودر نظافت باقیات

خواص پودر نظافت نوره

  1. پودر موبر با تمیز کردن ناحیه تناسلی و پاک سازی آن از عفونت ها و عوامل ایجاد کننده عفونت، منجر به رفع بوی نامطبوع در ناحیه تناسلی می شود. در صورت استفاده از موبر اگر بوی نامطبوع واژن از بین نرفت ممکن است دلیل دیگری برای این بوی نامطبوع وجود داشته باشد.
  2. جلوگیری از رشد موهای زیر پوستی و جوش زدن :برخی از لوازم رفع موهای زائد مانند تیغ، موجب رشد مو و گیر کردن آن در زیر پوست می شود در نتیجه باعث به وجود آمدن دانه و جوش می شود. استفاده از پودر موبر طبیعی سر موها را نرم و یک شاخه می کند و در زمان رشد عوارض این چنینی در زیر پوست را نخواهید داشت.
  3. در کتب قدیم طبی آمده است کسی که از نوره استفاده می کند دچار رماتیسم نمی شود و سرطان خون نمی گیرد.
  4. پیشگیری از تیرگی پوست در زیر بغل و اطراف ناحیه تناسلی
  5. رفع تیرگی پوست زیر بغل و ناحیه تناسلی یکی از دغدغه های زیبایی خانمها است که اغلب از روشهی مختلفی برای رفع تیرگی در این نواحی استفاده می کنند.استفاده مداوم از تیغ و ژیلت موجب تیره شدن پوست می شود. پودر موبره و نوره علاوه بر از بین بردن موهای زائد موجب روشن شدن پوست می شوند.

ویتامین ها

خاصیت اصلی درمانی نوره به علت وجود آرسنیک در آن است که متأسفانه امروزه این ماده در کارخانه جات از آن جدا شده و به خارج از کشور صادر میشود. همین ماده در خارج کشور به صورت شیمیایی جهت تهیه داروی ضد سرطان با نام آرسنیک تری اکساید استفاده شده و دوباره ما آنرا به کشور با هزینه زیادی واردات میکنیم. در واقع استفاده از نوره یک نوع شیمی درمانی سالم و طبیعی و بدون عوارض است.

درمان بیماریها با پودر نظافت نوره

  1. تقویت بدن
  2. تقویت قوای جنسی
  3. موثر در درمان غلبه سودا
  4. پیشگیری از جنون، خوره، پیسی و آکله
  5. موثر در درمان بیماری های پوستی
  6. رفع دلگیری و پریشانی
  7. موثر در درمان لاغری (باعث فربگی بدن میشود)
  8. پیشگیری از سرطان سینه (در صورت استفاده برای موهای زیر بغل) و سرطان خون (در صورت بوئیدن) و سرطان پوست.

مضرات پودر نظافت نوره

نباید موبرها را در ناحیه های حساس مثل دور چشم ها یا حتی صورت افرادی که پوست نازکی دارند، استفاده کرد.

کرم های موبر نباید مورد استفاده روزانه قرار بگیرند زیرا موجب تیرگی و حتی سوختگی پوست می شوند.

به دلیل ترکیبات شیمیایی اغلب کرم های موبر و حتی نوع معطر آنها دارای بوی ناخوشایندی هستند.

از کرم های موبر نباید بر روی پوستهای خراشیده شده و زخمی استفاده کرد.

استفاده از این موبرها موجب کثیف شدن اطراف شما می شود.

افراد دارای پوست نازک و حساس نباید از کرمهای موبر استفاده کنند.

موارد مصرف پودر نظافت نوره

  1. در موقع استفاده باید بدن خشک باشد و داروی نظافت رقیق نباشد. بهتر است موقع مصرف از دستکش استفاده شود. حتما از آب داغ برای تهیه آن استفاده کنید.
  2. آن را بر روی موهای زائد قرار دهید (در حالی که بدن خشک و تمیز است) و از مالیدن بیش از حد آن خود داری کنید. پس از ۵ تا ۶ دقیقه آن را بشویید و با دست موها را به راحتی جدا کنید.
  3. ماندن بیش از حد آن بر روی پوست ممکن است منجر به آسیب دیدن پوست (مثل حالت سوختگی) شود. همچنین ماندن بیش از حد روی ناخن ها باعث میشود ناخن تا حد بسیار زیادی نرم شود و از بین برود.
  4. این ماده بوی خاص و تندی می‌دهد. بهتر است در هنگام استفاده از واجبی (نوره) بدن در حالتی باشد که درزها و تو رفتگی ها قابل دسترس باشد و حرکت اضافی نداشته باشد.
  5. خانم های باردار لطفا قبل از استفاده از بی ضرر بودن این مواد برای خودشان و فرزندشان اطمینان پیدا کنند.

توضیحات

  • مقداری از واجبی را در ظرف ریخته و با مقدار بسیار کم آب داغ مخلوط کنید. (حالت خمیری داشته باشد.)
  • سریع از نوک پا به‌سمت بالا روی بدن واجبی بگذارید تا به زیر گردن برسد.
  • بعد از حدود ۵ دقیقه آب واجبی خشک شده و ترک ترک می‌شود که موقعیت خوبی برای کندن آن است.
  • دقت شود اگر در حین واجبی کشیدن و قبل از رسیدن نوره به زیر گردن، قسمتهای پایینی خشک شود، قبل از ادامه دادن نوره به‌سمت بالا، ابتدا قسمتهای خشک‌شده را بردارید و بعد واجبی کشی را ادامه دهید.
  • پوست قسمتهای زیر شکم تا زانو و قسمت سر سینه حساس‌تر از نواحی دیگر است لذا در گذاشتن و برداشتن واجبی در این نواحی بیشتر دقت کنید و ممکن است نیاز باشد که زودتر بردارید.
  • بعد از برداشتن واجبی از کل بدن، به زیر دوش ولرم رفته و با کیسه یا لیف پشمی آرام‌آرام رد آن را هم از بدن بردارید.
  • بعد از شستن واجبی از بدن، بهتر است کل بدن را از فرق سر تا نوک پا حنا بمالید و بعد از حدود پنج دقیقه خود را بشویید.
  • هنگام استفاده از واجبی حتما از دستکش استفاده کنید زیرا باعث شکننده شدن ناخن ها می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *