به گزارش گروه خبر و رسانه فروشگاه سلامت محور باقیات گردو مغذی ترین مغز در آجیل است و از قدیم الایام گردو پای ثابت صبحانه و دستورالعمل های غذای ایرانی بوده است.

خواص گردو بسیار زیاد است و سرشار از مواد مغذی، ویتامین ها و مواد معدنی می باشد.

گردو برای تمامی دستگاه های بدن مفید بوده و با داشتن دو ماده مهم به نام امگا 3 و ترکیبات آنتی اکسیدانی باعث سلامت کلی بدن انسان ها می شود.
در گردو انواع و اقسام مواد مغذی وجود دارد. از چربی های مفید تا ویتامین ها و انواع مواد معدنی را می توان در گردو یافت. علت خواص فراوان گردو نیز به سبب وجود همین مواد مغذی است.
از مهم ترین خواص گردو می توان به بهبود سلامت قلب انسان اشاره کرد. مصرف این ماده غذایی مفید کلسترول بد خون را کاهش داده و رگ ها و شریان های خونی را مستحکم می کند.

محققان علت این تاثیر گردو را در چربی های مفید و ترکیبات آنتی اکسیدانی گردو شناسایی کرده اند. گردو ضد سرطان است. در تحقیقات انجام شده مشخص شده است که مصرف گردو می تواند خطر ابتلا به سرطان پروستات و سرطان روده بزرگ را کاهش دهد. از دیگر خواص گردو می توان به بهبود عملکردهای مغزی، کمک به سلامت دستگاه گوارش، کمک به بهبود بیماران دیابتی، استحکام استخوان ها و… اشاره کرد. همین امر سبب شده گردو مغذی ترین مغز باشد.
در خرید گردو حتما باید به یک سری نکات توجه کنید. اولین چیز بوی گردو می باشد. هر کس می تواند بوی کهنگی گردو مانده را تشخیص دهد. نکته دوم در تشخیص گردو خوب میزان چرب بودن آن است. کمی از پر گردو را با انگشتان خود بفشارید اگر دستتان چرب شد گردو کیفیت خوبی دارد. نکته سوم در خرید گردو توجه به سایز آن می باشد. گردوهای ایرانی معمولا دارای سایزهای کوچک و بزرگ هستند. اگر اندازه گردوها یکسان است احتمالا از نوع خارجی بوده یا از نوع دستچین گردوهای ایرانی است که قیمت آن بالاتر از سایر گردوها می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *