متخصص تغذیه با تاکید بر استفاده از مواد غذایی سالم و کم کالری گفت: برای وزن کم کردن هیچ یک از وعده های غذایی نباید حذف شوند.

مریم مظاهریون متخصص تغذیه، درباره روش‌های کاربردی به منظور اصلاح شیوه زندگی و کاهش وزن گفت: ثبت فعالیت روزانه با دستگاه قدم شمار می تواند مقدار فعالیت روزانه را ثبت کند. برنامه قدم شمار قابل نصب بر روی گوشی های هوشمند است و حتی می توان دستگاه آن را از فروشگاه ای لوازم ورزشی تهیه کرد.

وی افزود: اگر فردی طی شبانه روز کمتر از 5 هزار قدم گام بردارد در دسته افراد بی تحرک قرار دارد. افراد کم تحرک بین 5 هزار و 7 هزار قدم قرار دارند و افراد سالم نیاز است بین 7 هزار تا 10 هزار قدم در شبانه روز گام بردارند.

متخصص تغذیه در ادامه با اشاره به ثبت مواد غذایی دریافتی در شبانه روز، فرد متوجه ریزه خواری ها و عادات بد غذایی می‌شود اظهار داشت: کمدها، کشوها و کابینت ها از مواد غذایی خوشمزه و کم حجم پرکالری و هوس انگیز باید خالی شده و جای آنها با میان وعده های سالم و کم کالری جایگزین شود. با اینکار می توان سطح هورمون ها و قند خون بدن را تنظیم کرد.

مظاهریون تاکید کرد: زمانیکه گرسنه هستید ورزش نکرده و به خرید نروید  و باید در ساعات غذاخوردن نظم و ترتیب وجود داشته باشد. هیچ یک از وعده های غذایی نباید حذف شود و لازم است هر سه ساعت یکبار به صورت یک در میان وعده غذایی کامل و میان وعده استفاده شود.

 

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *