به گزارش گروه خبر و رسانه فروشگاه سلامت محور باقیات؛ انجیر میوه‌ای است که در قرآن کریم از آن به نیکی یاد شده و به دو شکل تازه و خشک در سرتاسر جهان مصرف می شود مقدار بالای ویتامین های A ،B1، B2 منگنز، کلسیم، فسفر،آهن و پتاسیم در انجیر خشک همراه با میزان بالای فیبر و چربی کم باعث می‌شود که موادی سالم به رژیم غذایی اضافه شود.

از جمله فواید و خواص انجیر خشک فروشگاه سلامت محور باقیات این است که این میوه سبب افزایش قوای جسمانی می شود و به علت آهن موجود در انجیر خشک به افرادی که با مشکل خون رسانی در بدن مواجه هستند توصیه می شود روزی ده عدد از آن بخورند. برای افرادی که از لحاظ جسمی ضعیف هستند خوردن انجیر خشک بسیار مؤثر است. حتی این محصول به علت دارا بودن ویتامین‌های موجود برای بسیاری از مشکلات شامل یبوست، زخم معده، رفع تشنگی، عفونت ریه، تب، سرفه، اعصاب و سینه‌درد بسیار مفید است.

انجیر خشک البته چاق کننده می‌باشد ضمن آنکه برای بهبود درد و خشونت سینه و تکرر ادرار مفید بوده و همچنین باعث تقویت کننده کبد نیز می باشد.

بد نیست است بدانید انجیر خشک عرضه شده در فروشگاه باقیات نسبت به انجیر تازه ۵ برابر بیشتر کالرى دارد. ناگفته نماند با خوردن زیاد انجیر ممکن است مدفوع شل یا اسهال شوید. بنابر این اگر بعد از خوردن  خود را مدام در دستشویی می بینید، مصرف خود را قطع کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *