به گزارش گروه خبر و رسانه فروشگاه سلامت محور باقیات؛ عرق رازیانه دارای خواص دارویی بسیاری برای زنان و مردان است و از آن جا که دارای مقادیر زیادی هورمون استروژن است به عنوان هورمون زنانه شناخته شده است ،
طبیعت عرق رازیانه گرم بوده و برای ۹۰ درصد خانم ها قابل تجویز است . مصرف این عرق در خانم‌های یائسه باعث كاهش و برطرف شدن عوارض و علایم این دوران شده و در كسانی كه دچار یائسگی زودرس شده‌اند، موجب درمان و بازگشت عادات ماهیانه می‌شود.

عرق رازیانه همچنین در درمان اختلالات هورمونی خانم‌ها مؤثر است؛ به‌طور مثال مصرف آن به افرادی كه دچار لكه‌بینی های ممتد قبل و بعد از عادت ماهیانه هستند و یا از اختلالات قاعدگی رنج می‌برند، توصیه می‌شود. كسانی كه خونریزی‌ آنها در زمان قاعدگی خیلی كمتر از حد طبیعی است بهتر است همیشه از عرق رازیانه استفاده كنند ولی افرادی كه خونریزی آنها بیش از حد طبیعی است باید در زمان قاعدگی مصرف عرق رازیانه را قطع كرده و بعد از این دوران دوباره خوردن آن را شروع كنند.

در ضمن عرق رازیانه یكی از درمان‌های اساسی در كیست تخمدان زنان محسوب می‌شود. عرق رازیانه همچنین تأثیر بسیار زیادی بر شادابی و طراوت پوست بانوان داشته و در شست‌‌وشو و تقویت نور چشم مؤثر است.
بهتر هر شب یک لیوان به همراه یک قاشق عسل به مدت 40 روز مصرف شود.
بد نیست بدانید گیاه رازیانه حاوی آهن، فسفر، کلسیم، منیزیم، منگنز، روی و ویتامین K است و به حفظ استخوان ها کمک می کند.
رازیانه دارای یک ماده ضد التهابی به نام آنتول است که خواص ضد سرطانی فوق العاده ای دارد و به ویژه در پیشگیری از سرطان سینه موثر است. فیبر موجود در رازیانه از سرطان روده بزرگ پیشگیری می کند.

امیدوارم این مطلب خواص عرق رازیانه برای شما عزیزان مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *