به گزارش گروه خبر و رسانه فروشگاه سلامت محور باقیات؛ مصرف میوه خشک از دیرباز رایج بوده و علت آن را می‌توان خواص این محصولات و همچنین ماندگاری آن‌ها دانست. میوه‌ها از دو روش قرارگیری در آفتاب و یا استفاده از مواد رطوبت‌زدا، رطوبت خود را از دست می‌دهند و حجم آن‌ها کم‌تر می‌شود. خرید میوه خشک در بین برخی خانواده‌ها که به سلامت اعضای خانواده و مصرف میان وعده‌های سالم اهمیت می‌دهند؛ رواج دارد. بسیاری از کودکان، به مصرف میوه علاقه ندارند و یا به دلیل سن پایین آن‌ها، خوردن میوه‌های آب‌دار برایشان سخت است؛ میوه خشک این مسئله را حل کرده و توانسته بسیاری از کودکان را به انواع متفاوت میوه‌ها علاقمند کند.
یکی از مهم‌ترین علل مصرف میوه خشک، در دسترس نبودن همه میوه‌ها در فصول مختلف سال است. میوه خشک اغلب ویتامین‌ها و خواص میوه تازه را دارد؛ با این تفاوت که حجم کمتر و ماندگاری بیشتری نسبت به میوه تازه دارد. میوه‌های خشک را به عنوان میان‌وعده، برای پذیرایی از مهمان و همچنین برای تزئین سالاد و یا غذاهای متفاوت استفاده می‌کنند. با گسترش انواع سایت خرید میوه خشک، افراد به دنبال محصولاتی بهداشتی، با کیفیت و ارزان هستند. فروشگاه سلامت محور باقیات بهترین کیفیت، بسته‌بندی بهداشتی، قیمت مناسب را در کنار خواص فراوان این میوه‌های خشک برای شما به ارمغان می‌آورد.
میوه خشک مواد مغذی بسیاری دارد و تقریبا تمام ویتامین‌های خود را حفظ کرده. فیبر بالا، پروتئین، آهن، کلسیم، پتاسیم و سایر ویتامین‌هایی که در میوه‌های تازه وجود دارند، با خشک شدن از بین نمی‌روند؛ به جز ویتامین سی که در میوه خشک مقدار کمتری دارد. از انواع میوه‌های خشک که طرفداران بسیاری دارند می‌توان به کیوی، موز، سیب، آلو، انجیر، پرتقال، انبه و زردآلو اشاره کرد.
خواص میوه خشک و طعم آن به نوع میوه بستگی دارد. به عنوان مثال، کیوی که طعم ترشی دارد، حاوی آهن، کلسیم، پتاسیم و ویتامین‌های C، E و A است و به عنوان میوه‌ای ضد سرطان مصرف می‌شود. سیب خشک، حاوی پروتئین (۲ گرم)، فیبر و ویتامین‌های B5 و B3 است که در کاهش وزن و کاهش فشار خون مؤثر است. مصرف برگه‌های پرتقال خشک در زمان بارداری بسیار مفید بوده و حاوی مقادیر زیادی ویتامین C، پتاسیم و آنتی‌اکسیدان است. مصرف آلو خشک، برای اعصاب، سیستم ایمنی و استخوان‌ها بسیار فایده دارد. زردآلو، مفیدترین برگه با مقادیر بالای آهن، پروتئین (۴ گرم)، پتاسیم، ویتامین A و آنتی‌اکسیدان‌ها، برای بهبود فشارخون بالا، تقویت بینایی و کاهش استرس اکسیداتیو سلول‌ها مؤثر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *