شما عزیزان می توانید برای ماندگاری بالای مواد غذایی خود از پودر پیاز استفاده کنید.

به گزارش گروه خبر و رسانه فروشگاه سلامت محور باقیات ؛ پیاز از نظر ارزش غذایی به دلیل دارا بودن قندها، ویتامین ها به ویژه و ویتامین ث، مواد معدنی بخصوص کلسیم، فسفر و پتاسیم دارای اهمیت است. پیاز یکی از قدیمی ترین سبزیها در دنیا و ایران است که خاستگاه آن در ایران و افغانستان ذکر کرده اند.
پودر پیاز ادویه ای متداول برای اضافه کردن به انواع غذاها و گوشت‌هاست. معمولا از خشک کردن پیاز سفید و یا زرد تهیه می شود. پودرپیاز می‌تواند در برخی غذاها جایگزین پیاز شده و همان عطر و طعم را به غذا میدهد.هم چنین در تهیه غذاهایی که نیاز به ماندگاری بالا دارند مثل سوسیس و کالباس، جایگزین کردن پیاز با پودرپیاز می‌تواند ماندگاری و طعم سوسیس و کالباس را بهتر کند.

کاربرد پودر پیاز

پودر پیاز نوعی ادویه طعم دهنده است.این ادویه خوش عطر برای آماده سازی پیاز داغ برای طبخ آش یا برخی غذاهای دیگر بسیار مناسب است، همچنین پودر پیاز یک طعم دهنده عالی برای غذا است. پودرپیاز با توجه به ماندگاری و عطر آن برای دادن طعم نهایی به غذا بسیار مناسب است. بهتر است در مراحل نهایی پخت به آن اضافه گردد. پودر پیاز در خوراکی‌هایی مانند چیپس و پفک یا برخی سس‌های مایونز کاربرد صنعتی نیز دارد.

خواص پودر پیاز

• پودر پیاز از سرطان و سکته های قلبی جلوگیری می‌کند.
• نوعی کلسترول خوب که در پیاز وجود دارد که با مصرف پودر پیاز جذب بدن می شود.
• کاهش آسیب به دی ان ای که این روزها به دلیل وجود امواج بسیار الکترومغناطیسی موبایل زیاد شده است. از خواص پودر پیاز است.
• یک آنتی بیوتیک و ضد میکروب طبیعی است و به خوبی می تواند بسیاری میکروبهای بیماری زا را از بین برد. پیاز را داروی سرماخوردگی می دانند چون بسیار خلط آور است و با ایجاد سرفه موجب خروج اخلاط از سینه می شود.
• برای قلب و دستگاه گردش خون مفید است و از راههای مختلفی در کاهش بیماری های قلبی مؤثر است. به عنوان یک ماده ضد انعقاد خون به خوبی با لخته شدن خون مقابله می کند. به علاوه قند و کلسترول خون را به نحو قابل توجهی کاهش می دهد.
• افزایش دهنده میزان ترشح ادرار و خرد کننده ی سنگ کلیه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *