به گزارش گروه خبر و رسانه فروشگاه سلامت محور باقیات؛ خرما یا رطب میوه‌ای شیرین و خوشمزه است و به دلیل مقادیر بالای مواد مغذی که دارد، همواره مورد توجه مردم قرار گرفته است.

این میوه سرشار از انواع ویتامین از جمله E-C-B-A است. همچنین دارای فلزات معدنی مثل فسفر، کلسیم، آهن، ید و منیزیم است که هر کدام از این مواد در سلامتی انسان نقش بسزایی دارند.

فسفری که در ترکیب غذایی خرما وجود دارد، باعث فعال شدن سلول‌های عصبی می‌شود و آهن آن به گلبول‌های قرمز خون نیرو داده و مانع ایجاد کم‌خونی در افراد می‌گردد.

خرمای عرضه شده در فروشگاه باقیات مقوم معده و جمع‌کننده آن است و کلسیم آن موجب تقویت و تسریع رشد کودکان می‌شود و نیروی بدنی بزرگسالان را افزایش می‌‌دهد.

ویتامین‌های خرما باعث افزایش قدرت بینایی شده، از خشکی پوست و ناخن و موها جلوگیری و هوش را تقویت می‌کند.

این میوه به خاطر داشتن منیزم ضد سرطان بوده و همچنین برای شنوایی، بینایی، درد کمر، درد مفاصل، درمان سینه و ریه مفید است.

از آنجا که در فروشگاه باقیات رسالت را بر آن داریم که شما را با سایر زوایا و تبعات یک محصول آشنا سازیم لازم به ذکر است که زیاده ‌روی در خوردن خرما فرد را به امراض سوداوی مبتلا می‌کند و گرفتگی کبد و طحال را به دنبال دارد. همچنین پوسیدگی دندان و جوش زدن داخل دهان از نتایج زیاد خوردن خرما می‌باشد.

بهترین راهکار برای کسانی که مصرف گرمی زیاد اذیتشان می‌کند و با خوردن خرما بدنشان جوش می‌زند، می‌توانند با استفاده از مخلوط خرما و ماست که بسیار مفید و مغذی است، از مزیت خوردن هر دوی آنها برخوردار شوند.

بد نیست بدانید ظاهر خرما بسیار مهم است؛ یعنی عدم وجود سوختگی، کرم خوردگی و شکرک زدن از ویژگی‌های خرمای خوب و تازه عرضه شده فروشگاه باقیات می‌باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *