لوبیا چیتی منبع سرشار از فیبر است و همین سبب شده تا لوبیاچیتی ماده غذایی مهمی در زندگی افراد باشد.

به گزارش گروه خبر و رسانه فروشگاه سلامت محور باقیات لوبیا چیتی یکی از محبوب‌ترین و پرمصرف‌ترین انواع لوبیا در ایران است. به‌طور کلی انواع لوبیا از مواد غذایی سرشار از فیبر محسوب می‌شوند و در میان آن‌ها، لوبیاچیتی بیشترین میزان فیبر ممکن را در خود دارد.
گفتنی است میزان پروتئین موجود در این نوع لوبیا از انواع دیگر آن بیشتر است.
این ماده غذایی منبع مناسبی از ویتامین «ث» بوده، همچنین میزان کلسیم، آهن، سدیم و پتاسیم موجود در این نوع لوبیا قابل توجه است.
تیامین، منیزیم، نیاسین و فسفر از جمله مواد معدنی موجود در این لوبیا است. قرار دادن میان‌وعده‌های غذایی حاوی لوبیا چیتی در پیشگیری از سرطان روده بزرگ نقش مهمی دارد.

امروزه، پیدا کردن لوبیاچیتی در بازار کار آسانی است و لوبیاچیتی به‌صورت تازه، خشک یا کنسروی موجود است. لوبیاچیتی تازه همیشه بهتراست چراکه طبخ آن زمان کمی‌می‌برد. باید بدانید زمانی که قصد مصرف لوبیاچیتی تازه را دارید، باید قبل از پختن آن را حداقل ۸ ساعت یا بیشتر بخیسانید تا بافتی بهتر و خوشمزه‌تر پیداکند.
از لوبیا چیتی پخته برای تهیه سالاد با لوبیا چیتی، لوبیا چیتی پلو، قورمه سبزی با لوبیا چیتی، انواع خوراک لوبیا چیتی، سوپ لوبیا چیتی و دیپ لوبیا چیتی استفاده می شود.

 

امیدواریم مطلب لوبیا چیتی منبع سرشار از فیبر برای شما عزیزان مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *