توصیه محققان بر این است که مردم بیشتر اجناس بسته بندی بخرند تا کرونا نگیرند.

به گزارش گروه خبر و رسانه فروشگاه سلامت محور باقیات معاون علوم پزشکی گیلان، از مردم خواست بیشتر اجناس بسته بندی بخرند و یادآور شد: علاوه بر اینکه امکان شست وشو و ضد عفونی کردن بسته بندی وجود دارد، جنس خارج شده از بسته بندی نیز آلوده نیست.
دکتر آبتین حیدرزاده با اشاره به روند ثابت بیماری کرونا در استان گیلان، اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۳۰۰ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های استان بستری هستند و طی شبانه روز گذشته ۵۹ بیمار جدید را بستری کردیم.
وی با اشاره به آداب خرید کردن از بازار و انتفال وسائل خریداری شده به منزل در روزهای کرونایی، افزود: اگرچه ادبیات علمی دنیا معتقد است که بیشترین راه انتقال ویروس کرونا از طریق تنفس است و لذا بر زدن ماسک به عنوان مهمترین روش پیشگیری از ابتلا تاکید داریم، اما احتمال انتقال ویروس از سطوح منتفی نیست و همچنان وجود دارد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه انتقال کرونا از راه زدن دست های آلوده به چشم و بینی و دهان نیز انجام می شود، عنوان کرد: مردم سعی کنند خریدهای خود را از مکان های خلوت و کم رفت و آمد انجام دهند تا بار آلودگی ویروس در محیط و بر روی اجناس کمتر باشد.
حیدرزاده، از مردم خواست بیشتر اجناس بسته بندی بخرند و یادآور شد: علاوه بر اینکه امکان شست وشو و ضد عفونی کردن بسته بندی وجود دارد، جنس خارج شده از بسته بندی نیز آلوده نیست.
وی با بیان اینکه در صورت خرید کردن و دست زدن به اجناس و مواد غذایی حتما مراحل شست وشو را انجام دهید، خاطرنشان کرد: ضد عفونی کردن میوه ها نیز با مواد شوینده ضروری است.
معاون علوم پزشکی گیلان، خوراکی های خشک را غیر قابل شست وشو دانست و گفت: بهتر است خوراکی های خشک را چند روز در یک ظرف در بسته قرار دهیم و بعد از گذشت چند روز آن را استفاده کنیم.
وی همچنین به مردم توصیه کرد غذاهای طبخ شده در فضای باز را نخورند و اظهار کرد: انواع طبخ در فضای باز وجود دارد که ممکن است به دنبال سرفه و عطسه به ویروس آلوده شود؛ البته انتقال کرونا از راه خوردن اندک است، اما باید اصول بهداشتی را رعایت کنیم.

منبع : ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *