همانطور که می دانید روغن زیتون اصل به جهت ارزش غذایی بالایی که دارد، توانسته نقش پررنگی را در خوردم های پرمصرف افراد ایفا کند. از آنجایی که هزینه جمع آوری روغن زیتون بدون ناخالصی در سطح بالایی برآورد می شود، این محصول در بازار با وجود کمی ناخالصی نظیر روغن های فاقد ارزش غذایی و بسیار معمولی به مصرف کنندگان ارائه می شود. تشخیص اصل و یا غیر اصل بودن این نوع روغن، نیازمند تجربه و دانش می باشد و به هیچ عنوان کار آسانی محسوب نمی شود. به این جهت که در بسیاری از مواقع محتویات ناخالص به طریقی به نمونه خالص روغن زیتون اضافه می شود که تغییراتی نظیر عدد صابونی، عدد یدی و همچنین ضریب شکست نور در آن دیده نمی شود.

خصوصیات روغن زیتون اصل

پیشنهاد می کنیم پیش از خرید حتما نکات مربوط به روغن زیتون اصل و غیر اصل را بررسی کنید تا خرید مطمئن تری را تجربه نمایید. روغن زیتون به جهت ویژگی های مثبت و تأثیرگذاری که در رژیم غذایی افراد دارد، بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. خوش طعم بودن و خوش عطر بودن آن از دیگر خصوصیات بارزی است که خوراک های شما را لذیذ تر می نماید. رایحه روغن زیتون اصل مشابه بوی زیتون و یا برگ زیتون می باشد. اکثر روغن های گیاهی پس از استخراج، قابل مصرف نیستند. در حالی که روغن های زیتون را می توان بلافاصله و به طور مستقیم مصرف نمو‌د.
مصرف روغن زیتون تأثیرگذاری بالایی در کنترل و ایجاد تعادل در میزان چربی بدن دارد. همچنین انواع کلسترول های بدن را در حد مناسبی نگه می دارد. روغن زیتون اصل خطر ابتلا به سکته های قبلی و مغزی را تا حد قابل توجهی پایین می آورد. این روغن در پیشگیری از سرطان نیز بسیار موثر واقع شده است. به همین جهت توصیه همیشگی متخصصان تغذیه، لحاظ کردن این روغن در رژیم غذایی افراد بوده است. بسته بندی روغن های زیتون نیز می بایست به گونه ای باشد که به اکسیژن هوا دسترسی نداشته باشد. نور و هوا نیز از عواملی هستند که روند فساد این دسته از روغن ها را سریع تر می نمایند. دلیل این اتفاق نیز شکل گیری ذره های فتوکسید می باشد.

 

بررسی ویژگی های روغن زیتون اصل

 

مصرف روغن زیتون

چگونگی مصرف روغن زیتون پرسشی است که راه حل های بسیاری را در بر می گیرد. فواید و تاثیرگذاری این روغن بسیار در سلامت افراد نقش پررنگی را ایفا می کند. روغن زیتون کاربرد های زیادی دارد که وجود آن را در رژیم غذایی افراد ضروری ساخته است. روغن زیتون خالص را علاوه بر درمان برخی از بیماری ها، می توان در صنعت زیبایی و آشپزی نیز به کار گرفت. نوع دیگری از مصرف روغن زیتون که توسط پزشکان طب سنتی بسیار توصیه می شود، قرقره کردن این روغن می باشد. تاثیر این حرکت در بدن افراد بسیار مثبت برآورد شده است.
استفاده از روغن زیتون اصل خود به تنهایی می تواند افراد را در پیشگیری از ابتلا به انواع بیماری ها حفظ نماید. این روغن می تواند باکتری های موجود در مغز را نابود کند. این روغن تشکیل سلول های سرطانی در بدن افراد را متوقف می سازد، به انواع بیماری های مرتبط با عصب کمک می نماید، بیکاری های معدی را از بین می برد، در کاهش سطح بی خوابی بسیار تاثیر گذار است و در از بین بردن التهاب های متفاوت بدن نقش مهمی را ایفا می کند.

روغن زیتون اصل از کجا بخرم ؟

از آنجایی که امروزه فواید و تاثیرگذاری روغن زیتون در رژیم غذایی افراد بسیار مورد بحث و بررسی قرار گرفته است، عرضه آن نیز به میزان زیادی افزایش داشته است. به همین جهت تشخیص اصل و یا غیراصل بودن این روغن از جمله نکاتی است که می بایست در خریداری این محصول بسیار مورد توجه قرار بگیرد. در رابطه با این پرسش که روغن زیتون اصل از کجا بخرم، پر اهمیت ترین نکته، انتخاب فروشگاه های معتبر محسوب می شود.
وجود انواع مختلف فروشگاه های حضوری و یا آنلاین خریداران را در انتخاب محصول مدنظرشان با کمی شک همراه ساخته است. کیفیت روغن های زیتون موجود در بازار در طعم و رایحه یکسان نیست و به میزان افزودن مواد ناخالصی دارای قیمت های متفاوتی خواهند بود.
از جمله نکاتی که می بایست در انتخاب فروشگاه مورد نظرتان به آن توجه کنید، می توان به چگونگی ارائه خدمات، میزان سابقه کسب و کار، مشتری مداری و کیفیت محصولات آنها اشاره نمود.

 

انتخاب فروشگاه های معتبر جهت خرید روغن زیتون اصل

 

قیمت روغن زیتون اصل

همانطور که می دانید تشخیص روغن زیتون اصل و یا غیراصل نیازمند تجربه می باشد. هرچند ویژگی های ظاهری این دسته از روغن ها خود گویای اصالت محصول می باشد. هر چه میزان مواد افزودنی به روغن زیتون بیشتر باشد، میزان ناخالصی آن بیشتر است و هرچه میزان سطح ناخالصی روغن زیتون بالاتر باشد، کیفیت محصول پایین تر خواهد بود و در قیمت پایین تری به فروش می رسد.
قیمت روغن زیتون مانند هر محصول دیگری بنا به مواد اولیه به کار رفته در آن و کیفیت نهایی آن می تواند از قیمت های متفاوتی برخوردار باشد. قیمت این محصول از جمله مواردی است که به هنگام خرید می بایست به آن توجه لازم و کافی را داشته باشید. قیمت روغن زیتون اصل در شرکت های مختلف با هزینه های مختلف فروخته می شود. البته این اختلاف قیمت چندان زیاد نیست و هزینه ها بسیار بهم مشابه هستند. بنا بر همین موضوع، چنانچه قیمت روغن زیتون مد نظر شما از میانگین قیمت های دیگر نمونه های مشابه آن بیشتر شد، می توانید به غیراصل بودن آن مشکوک شوید.

 

کیفیت روغن زیتون از عوامل تاثیرگذار در تعیین قیمت این محصول میباشد.

 

روغن زیتون طبیعی

چنانچه روغن زیتون شما بدون هیچ گونه افزودنی مانند روغن های معمولی باشد، می توان آن را با نام روغن زیتون طبیعی نیز اسم برد. خواص روغن زیتون طبیعی با فواید روغن زیتون هایی که با مواد دیگر ترکیب شده اند، بسیار متفاوت است. کیفیت آن نیز به جهت ویژگی هایی که دارد، بسیار متفاوت می شود.
جلوگیری از سکته قلبی، از بین بردن مشکلات گوارشی، درمان افسردگی، افزایش قدرت حافظه، مسکن جهت کاهش درد افراد، پاکسازی پوست صورت و بدن، ترمیم آفتاب سوختگی، محافظت پوست دور چشم، ممانعت از ایجاد چین و چروک بر روی پوست، درمان آکنه ها، لایه برداری مناسب پوست، افزایش ضخامت و طول تار موها، حالت دهنگی موی سر، از بین بردن خشکی موی سر، درمان مناسب برای شوره سر و از بین بردن شپش مو از جمله خواص درمانی روغن زیتون طبیعی محسوب می شود که روغن زیتون های دیگر معمولا این موارد را پوشش نمی دهند. به همین جهت چنانچه قصد خرید روغن زیتون با کیفیت بالا را دارید، پیشنهاد می کنیم روغن زیتون طبیعی را انتخاب کنید. خریداری روغن زیتون با وجود ناخالصی کیفیت محصول شما را پایین می آورد و دیگر نباید از آن انتظار خواص درمانی بالایی را داشت.

 

نکات مهم مربوط به روغن زیتون طبیعی

 

روغن زیتون طب سنتی

روغن زیتون طب سنتی توانسته جایگاه ویژه ای را تصاحب نماید. این روغن به جهت خواص و فواید تأثیرگذاری که دارد، می تواند بسیاری از بیماری ها را تحت پوشش خود قرار دهد. از جمله این موارد می توان به تقویت حافظه و افزایش هوش، حفاظت از معده، از بین بردن بلغم، تقویت عصب، درمان انواع یبوست ها، درمان برخی از بیماری های پوستی، افزایش کارایی کبد، افزایش قد و وزن کودکان، جلوگیری از ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی و جلوگیری از تجمع چربی ها در ناحیه شکم اشاره نمود.
روغن زیتون هر چه به میزان بیشتری نگه داری شود، هم از لحاظ درمانی و هم از جهت خوراکی خاصیت بیشتر و قوی تری را خواهد داشت. طبع این روغن در طب سنتی گرم برآورد شده است. به همین جهت استفاده روغن زیتون در خوراک هایی نظیر سالاد مرغ و پنیر سبب می شود تا سردی این مواد به میزان زیادی کاهش یابد. البته میوه زیتون که طعمی تلخ و گس دارد، هنگامی که فرآوری نشده است، دارای طبع سرد می باشد. اما هنگامی که زیتون کاملا رسیده می شود و برداشت آن انجام می شود، مزاج آن گرم خواهد شد.

 

جایگاه روغن زیتون اصل در طب سنتی

 

سخن پایانی

همانطور که در متن به آن پرداخته شد، روغن زیتون از خواص و فواید بسیاری برخوردار است که در سلامت و رژیم غذایی افراد تاثیرگذاری زیادی دارد. تشخیص اصل و یا غیر اصل بودن این روغن از جمله نکات مهمی است که در مقاله به آن اشاره شد. علاوه بر این تفاوت میان روغن زیتون اصل و نوع تقلبی آن نیز مورد بررسی قرار گرفت. بدیهی است که نوع اصل و طبیعی روغن زیتون به جهت خواص درمانی و زیبایی که دارد، هزینه بالاتری را نیز در بر خواهد داشت. البته چنانچه قیمت روغن زیتون از میانگین هزینه های روغن های زیتون موجود در بازار اختلاف زیادی داشته باشد، می تواند دلیل محکمی بر غیر اصل بودن آن تلقی شود.
فروشگاه باقیات از جمله فروشگاه های آنلاین محصولات غذایی محسوب می شود که محصولات خوراکی نظیر روغن زیتون را با بهترین کیفیت و با مناسب ترین قیمت در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد. شما می توانید پیش از خرید برای اطمینان هرچه بیشتر از کیفیت محصول مد نظر خود، از مشاوران و پشتیبانان فروشگاه مشورت بگیرید تا خرید مطمئن تری را تجربه نمایید. چنانچه تجربه خرید از این فروشگاه را داشته اید، می توانید در بخش کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید.

این نوشته در روغن ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *