روغن زیتون برای نوزاد

روغن زیتون یکی از مفید‌ترین روغن‌های موجود در زندگی ما است که بدون هیچگونه آلاینده شیمیایی و به صورت کاملا طبیعی درست می‌شود و دارای خواص بی‌شماری است. از خواص روغن زیتون می‌توان به جلوگیری از سکته قلبی، رفع مشکلات گوارشی، درمان افسردگی، روغن زیتون یبوست نوزاد، تسکین درد و تقویت حافظه اشاره کرد. البته باید گفت که خواص روغن زیتون به همین چند مورد ختم نمی‌شود و همانطور که گفته شد خواص این روغن بسیار زیاد است. علاوه بر این افراد مسن و جوانان و دیگر سنین می‌توانند از خواص این روغن بهره‌مند شوند؛ روغن زیتون برای نوزاد نیز سفارش می‌شود که در این مقاله به این خواص و چند نکته و سوال حیاتی خواهیم پرداخت.

خواص روغن زیتون

همانطور که در متن چندین مرتبه درباره خواص روغن زیتون گفته شد، می‌خواهیم در این بخش به عمده این خواص بپردازیم. تسکین درد، تقویت حافظه، جلوگیری از سمته قلبی، رفع مشکلات گوارشی، درمان افسردگی از خواص روغن زیتون برای نوزاد است. از خواص روغن زیتون برای پوست نیز می‌توان به پاکسازی کردن پوست، رطوبت رسانی عمقی پوست، جلوگیری از ایجاد چین و چروک دور چشم، مراقبت از پوست دور چشم، بهبود آفتاب سوختگی، یک ضد آفتاب طبیعی بودن،‌ درمان آکنه و… اشاره کرد.

1. آیا روغن زیتون برای کودک مفید است؟

یکی از سوالاتی که ذهن پدران و مادران را درگیر خود می‌کند این است که «آیا روغن زیتون برای نوزاد ما مفید است یا مضر؟» در این مبحث نظرات مختلفی وجود دارد که دلالت بر ضررها و مزایای مختلفی دارد. همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم، روغن زیتون برای بچه دارای فواید قابل توجهی است و همچنین در اکثر متون و مقالات، به مزایای بسیار زیاد این روغن اشاره می‌شود.

2. روغن زیتون در غذای فرزندان

همه ما می‌دانیم که روغن زیتون ارزش غذایی بسیار بالایی دارد و مصرف آن به سلامت ما کمک می‌کند. اما در اینجا دو سوال به وجود می‌آید که «آیا می‌توان در پخت غذای کودکان نیز از این روغن استفاده کرد؟» یا «این روغن برای فرزندان ما نیز همین خواص را دارد یا عکس العملی بر عکس نشان می‌دهد؟». در جواب این دو سوال مهم می‌توان گفت که روغن زیتون برای کودک نیز خواص منحصر به فردی دارد و می‌توان در پخت غذای آن نیز استفاده شود. البته باید دقت داشته باشیم که برای کودکان زیر شش ماه از این روغن استفاده نکرده و استفاده از این روغن برای بالای شش ماه نیز از یک چهارم قاشق چای‌خوری برای هر ۱۰ گرم غذای بچه بیشتر نشود. استفاده بیش از حد روغن زیتون برای نوزاد باعث اسهال می‌شود.

3. درمان و پیشگیری از یبوست

روغن زیتون یبوست نوزاد یکی از ر.غن‌هایی است که می‌تواند برای شما مورد استفاده قرار گیرد. وارد کردن روغن زیتون در رژیم غذایی کودکان باعث درمان و یا پیشگیری از یبوست می‌شود. البته باید دقت داشته باشیم که مصرف بیش از اندازه آن می‌تواند موجب اسهال شده و یا خطرات احتمالی دیگر را با خود به همراه داشته باشد. شما می‌توانید با روغن زیتون به راحتی مشکل یبوست فرزندتان را حل کنید.

روغن زیتون برای کودک

یکی دیگر از خاصیت‌های روغن زیتون برای نوزاد نرم کردن و سالم نگه داشتن پوست آنان با ماساژ است.

ماساژ با روغن زیتون برای نوزاد

1. ماساژ کودک

ماساژ کودک در شادابی و سالم ماندن و تنظیم خواب او تاثیر بسیار مثبتی دارد و انتخاب روغن خوب حین ماساژ فواید را بیشتر می‌کند. روغن زیتون دارای ویتامین E ، آنتی اکسیدان فنولیک، چربی‌های سالم و اسید‌های اولیئیک است. این خواص موجب می‌شود که اگر کودک خود را با برنامه و منظم با روغن زیتون ماساژ دهیم؛ رنگ پوست فرزندتان حفظ و استخوان‌ها و عضلاتش سالم می‌مانند.

2. درمان کلاه گهواره

فایده‌ای دیگر از روغن زیتون برای نوزاد در یکی از عارضه‌های پوستی در کودکان که کلاه گهواره نام دارد به کار می‌آید. این بیماری باعث پوست پوست شدن پوست سر کودک می‌شود. این عارضه را می‌توان با خاصیت آبرسانی روغن زیتون حل کرد.

3. برای بثورات پوشک

خاصیت دیگری که روغن زیتون برای بچه دارد درما ن عارضه بثورات پوشک است. بثورات پوشک عموما به صورت قرمزی پوست و پوسته ریزی در محل برخورد پوشک با بدن بچه صورت می‌گیرد. موارد شدید این عارضه می‌تواند موجب جوش، تاول و سایر جراحات پوستی شود. برای درمان این بیماری می‌توان محلولی از آب و روغن زیتون درست کرد. محلول را به کف دستان خود بمالید و با دست محلول را به آرامی روی اندام تناسلی و باسن کودک پخش کنید. این محلول ترکیب دو قاشق غذا خوری روغن زیتون در یک قاشق غذا خوری آب تهیه می‌شود.

خواص مختلف روغن زیتون برای پوست کودکان

سخن پایانی

ممکن است به دلیل مطالبی که خدمتتان عرضه شد؛ روغن زیتون را دوایی برای تمامی دردها حساب کنید و بگویید که روغن زیتون برای نوزاد دوای تمام و کمال است. اما باید به این اصل دقت کنید که هرگاه چه خودتان و چه فرزندتان دچار هرگونه مریضی شدید، اول به پزشک مراجعه کنید. همچنین می‌توانید روغن زیتون های مرغوب و درجه یک را از فروشگاه سلامت محور باقیات خریداری کرده و از خواص آن بهره‌مند شوید. اگر سوالی داشتید با کامنت ما را درجریان آن قرار دهید.

این نوشته در روغن ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *