کدام ویژگی روغن زیتون زخم را درمان می­کند؟

شاید شما هم در مورد خواصی که سبب می­شود روغن زیتون زخم را درمان کند، شنیده باشید. روغن زیتون یکی از بهترین روغن­ های خوراکی و درمانی در دنیا محسوب می­شود که به سبب داشتن خاصیت آنتی­اکسیدانی نه تنها یک ماده مغذی محسوب می­شود، بلکه خاصیت درمانی برای انواع بیماری­ ها و همچنین مشکلات پوستی دارد.

متخصصین تغذیه تأکید بسیاری بر استفاده از روغن زیتون به صورت روزانه دارند. همچنین تحقیقاتی مبنی بر تأثیر این نوع روغن بر ترمیم زخم انجام شده که نتیجه آن نشان می­دهد روغن زیتون زخم را نیز ترمیم می­کند.

بله؛ درست متوجه شدید. اگر شما هم کنجکاو هستید که بدانید چگونه روغن زیتون زخم را ترمیم می­کند و تا چه اندازه تأثیر درمانی بر بدن دارد، تا انتها با ما همراه باشید.

انواع مختلف روغن زیتون را بشناسید

روغن زیتون به دو صورت خوراکی و موضعی در دسترس است.در ابتدا نوع خوراکی آن را بررسی می­کنیم.

به دلیل تفاوت در روش تولید و میزان خلوص، روغن زیتون را به انواع مختلفی طبقه­بندی می­کنند. سه مدل فرابکر، بکر و تصفیه شده بدون بو به صورت خوراکی در دسترس هستند و لامپانت و تفاله زیتون برای مصرف صنعتی کاربرد دارند.

  1. روغن زیتون فرابکر: این نوع روغن زیتون سالم­ترین و مرغوب­ترین آن به شمار می­رود. روغن زیتون فرابکر به صورت کاملا طبیعی و بدون افزودن هیچ ماده اضافی، از زیتون گرفته می­شود و در تولید آن هیچ ماده شیمیایی استفاده نمی­شود. عطر و طعم آن کاملا طبیعی و خالص است. طعم آن کمی تلخ است و کاملا نزدیک به طعم زیتون است.
روغن زیتون فرابکر با روش کاملا طبیعی تهیه می­شود.
  1. روغن زیتون بکر: این نوع روغن زیتون، شباهت زیادی به روغن زیتون فرابکر دارد و تنها تفاوت آن میزان اسید اولئیک موجود در روغن است. در تهیه روغن زیتون بکر نیز هیچ ماده شیمیایی دخالت ندارد و تنها با تحت فشار قرار دادن میوه زیتون توسط پرس­های مکانیکی، این روغن تولید می­شود. همچنین گرما و حرارت نیز در تهیه این روغن دخالت ندارد که سبب می­شود خواص آن حفظ شود.
  2. روغن زیتون تصفیه شده بی بو: بسیاری از افراد به عطر و طعم روغن زیتون خالص علاقه­ای ندارند ولی می­خواهند از خواص آن بهره­مند شوند. روغن زیتون تصفیه شده بدون بو مناسب این دسته از افراد می­باشد. توجه کنید که به دلیل فرایندهایی که بر روی تهیه این نوع روغن انجام می­دهند، تا حدی خواص خود را از دست داده و خاصیت روغن زیتون بکر و فرابکر را ندارد. اما به هر حال از روغن­های نباتی و صنعتی که در بازار موجود هستند، خواص بیشتری دارد.

روغن لامپانت و تفاله زیتون در دسته انواع خوراکی روغن زیتون به شمار نمی­روند و برای مصارف صنعتی کاربرد دارند.

مصرف روغن زیتون زخم معده را تسکین می­دهد

عموما افراد روغن زیتون را به عنوان بهترین ماده غذایی برای سلامتی بدن می­شناسند. خواص این روغن نه تنها در بهبود و جلوگیری از بسیاری از بیماری­ها کاربرد دارد، بلکه به عنوان یک ماده شفابخش برای سیستم گوارش انسان مورد استفاده قرار می­گیرد.

یکی از بیماری­های سیستم گوارش که سلامتی و زندگی فرد را مختل می­کند، بیماری زخم معده است. اما شاید جالب باشد که بدانید روغن زیتون زخم معده را تسکین می­دهد و در بهبود این بیماری نقش ویژه­ای دارد.

شاید این سوال ذهن شما را درگیر کرده باشد که؛ کدام نوع روغن زیتون زخم دستگاه گوارش را درمان می­کند؟ نوع فرابکر و بکر روغن زیتون تأثیر به­سزایی در درمان بیماری زخم معده دارد.

روغن زیتون زخم گوارشی و بیماری گوارشی را تسکین می­دهد.

تأثیر روغن زیتون در درمان زخم معده این طور است که سبب کاهش اسیدیته معده می­شود و از پیشرفت بیماری جلوگیری می­کند. اگر به طور صحیح روغن زیتون را برای درمان زخم معده استفاده کنید، اسیدی بودن معده را کاهش می­دهد و از اختلالات گوارشی جلوگیری می­کند.

فواید درمان با روغن زیتون

همانطور که اشاره شد مصرف روغن زیتون در پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری­ ها مؤثر است. از فواید مصرف روغن زیتون:

  1. جلوگیری از سرطان: روغن زیتون به سبب داشتن خاصیت آنتی­اکسیدانی در جلوگیری از سرطان، به ویژه سرطان سینه در خانم­ها بسیار مؤثر است. متخصصین تغذیه به افراد توصیه می­کنند که مصرف روزانه روغن زیتون را جدی بگیرند تا احتمال بروز سرطان در آن­ها کاهش یابد.
  2. کمک به حفظ سلامت ناخن­ ها: از فواید درمان با روغن زیتون نمی­توان تأثیر آن را بر سلامت ناخن­ها نادیده گرفت. اگر ناخن­های خشک و شکننده دارید، احتمالا مشکلی درون بدن شما در حال رخ دادن است زیرا همانطور که می­دانید، ناخن­ها زبان سلامت بدن محسوب می­شوند. برای درمان ناخن شکننده، کافی است روغن زیتون را به ناخن­ های خود بزنید. بعد از مدت کوتاهی متوجه تأثیر آن خواهید شد.
  3. جلوگیری و کمک به دیابت: مصرف روغن زیتون در رژیم غذایی افرادی که مشکل دیابت دارند، باعث می­شود که قندخون در حالت نرمال قرار گیرد و همچنین در افراد سالم سبب جلوگیری از دیابت می­شود.
    مصرف موضعی روغن زیتون هم در افراد دیابتی بسیار مؤثر است. روغن زیتون زخم پای دیابتی را درمان می­کند و از بروز دوباره آن جلوگیری می­کند.
  4. کمک به بهبود عملکرد سیستم عصبی: طبق تحقیقاتی مشخص شد که روغن زیتون به سبب داشتن خاصیت آنتی­اکسیدانی، برای جلوگیری از آلزایمر بسیار مفید است و در بهبود حافظه و میزان یادگیری افراد تأثیر بالایی دارد.
در استفاده از روغن زیتون برای سلامتی، تردید نداشته باشید.
  1. تقویت و استحکام استخوان­ها: یکی از معروف­ترین رژیم­هایی که در دنیا طرفداران زیادی هم دارد، رژیم مدیترانه­ای است. شاید برای شما جالب باشد که بدانید؛ رژیم مدیترانه­ای که در آن روغن زیتون مورد استفاده قرار می­گیرد، در استحکام استخوان­ها تأثیر بالایی دارد. روغن زیتون در استحکام و تقویت استخوان، حتی از کلسیم هم تأثیر بیشتری دارد.
  2. کمک به کاهش وزن: شما می­توانید از روغن زیتون در تهیه انواع سالادها استفاده کنید. این کار کمک می­کند که شما زودتر احساس سیری کنید. البته در صورت استفاده از روغن زیتون در رژیم غذایی خود، سعی کنید کالری مصرفی خود را کاهش دهید. در غیر اینصورت تأثیری بر کاهش وزن ندارد.
  3. کمک به شادابی پوست: روغن زیتون به سبب داشتن خواص بی­نظیر آنتی­اکسیدانی، تأثیر ویژه­ای بر سلامت و جلوگیری از پیری پوست دارد. همچنین می­توانید از روغن زیتون برای زخم بخیه بر روی پوست خود استفاده کنید. این کار باعث می­شود اسکار حاصل از زخم بر جای نماند.
  4. کمک به بهبود افسردگی: یکی از بیماری­هایی که پزشکان را در سراسر دنیا نگران کرده، افسردگی است. خوب است بدانید که مصرف روغن زیتون در بهبود بیماری افسردگی و علائم مربوط به آن بسیار کمک کننده است.
    روغن زیتون به عنوان یک داروی افسردگی کاملا طبیعی و بدون عوارض عمل می­کند و سبب افزایش ترشح سروتونین می­شود.

همانطور که متوجه شدید، مصرف روغن زیتون چه به صورت خوراکی و چه به صورت موضعی، فواید بسیاری دارد چون این روغن، ماده گیاهی پُر ارزشی محسوب می­شود و عوارض مصرف ندارد.

روغن زیتون زخم پوستی را ترمیم می­کند

درمان انواع مشکلات پوستی، یکی از معضلات افراد محسوب می­شود. روش­ های نوین افراد را سردرگُم می­کند که کدام روش را برای مشکل خود انتخاب کنند.

روغن زیتون زخم پای دیابتی را درمان می­کند و از عوارض زخم می­کاهد.

شاید جالب باشد که بدانید روغن زیتون یکی از روش­های طبیعی و مؤثر در درمان بیماری­های پوستی محسوب می­شود. حتی افرادی که درگیر دیابت هستند بدانند که روغن زیتون زخم دیابت را بهبود می­بخشد و یک روش ایمن و بدون عارضه محسوب می­شود.

وجود خواص اسید اولئیک در روغن زیتون در ترمیم زخم، و وجود ترکیباتی با خاصیت آنتی­اکسیدانی ضد التهاب و ضد میکروب هستند که سبب کاهش اندازه زخم و کاهش ترشحات زخم می­شوند.

افرادی که دارای زخم بخیه هستند نیز می­توانند از روغن زیتون استفاده کنند. روغن زیتون برای زخم بخیه بسیار مؤثر است و به دلیل خواص ویژه، از التهاب و عفونت زخم جلوگیری می­کند.

جمع­ بندی مطالب پایانی مربوط به ترمیم زخم با روغن زیتون

همانطور که در مطالب بالا به­طور مفصل اشاره شد، روغن زیتون زخم را ترمیم می­کند و در بهبود عوارض و علائم مربوط به زخم بسیار تأثیرگذار است. علاوه بر تأثیری که مصرف آن به صورت خوراکی بر سلامت سیستم گوارشی دارد، مصرف روغن زیتون به شکل موضعی هم برای درمان انواع زخم­ها مفید است.

مصرف روغن زیتون از دیرباز مورد توجه بوده و امروزه نیز به­ عنوان یک ماده پر ارزش در دسترس افراد قرار دارد. برای خرید روغن زیتون اصل، شما می­توانید به مراکز معتبر موجود در شهر خود مراجعه کنید.

همچنین می­توانید از هر کجا که هستید با کارشناسان ما مشورت کنید و بهترین محصول را با توجه به نیاز خود به صورت اینترنتی تهیه کنید.

این نوشته در روغن ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *