روغن زیتون برای گوش

روغن زیتون و روغن کنجد، رایج‌ترین و مفید‌ترین روغن‌هایی هستند که ما در پخت و پز، رژیم غذایی، ماساژ و یا به عبارت دیگر؛ در زندگی روزمره می‌توانیم از فواید و خواص آنها بهره‌مند شویم. با افزودن این روغن در رژیم غذایی و استفاده از آن جای روغن های دیگر سبب بهبود بیماری‌ها و عارضه‌ها می‌شود. روغن زیتون برای درمان مشکلات گوناگونی مورد استفاده قرار می‌گیرد اعم از سرطان، بیماری‌های قلبی، خشکی پوست، درمان یبوست. روغن زیتون برای گوش یکی دیگر از خواص جالب و مورد استفاده این روغن است. در ادامه این مقاله به تاثیرات این روغن زیتون بر گوش و مشکلات آن خواهیم پرداخت.

خواص روغن زیتون

این روغن طبعی گرم دارد و برای سواحل و اطراف دریای مدیترانه است. در حالی که استفاده زیاد این روغن مانند تمامی مواد خوراکی دیگر مضراتی دارد و موجب اسهال و… می‌شود؛ استفاده آن در زندگی روزمره سبب درمان و بهبود بیماری‌هایی مانند ناراحتی‌های قلبی و عروقی، فشار خون بالا، سرطان، التهابات پوستی، پوکی استخوان، یبوست، ورم معده، درد و عفونت در برخی نواحی بدن،‌افسردگی، آلزایمر، دیابت،‌کم خونی‌، کاهش یا افزایش وزن و … . این روغن دارای املاح معدنی، آنتی اکسیدان و امگا‌های ۳و ۶ است. همانطور که گفته شد روغن زیتون می تواند برای گوش نیز بسیار مفید باشد.

تاثیر روغن زیتون برای گوش

برای عموم افراد اتفاق می‌افتد که در مواقعی از زندگی، جرم گوش بیش از اندازه می‌شود و سبب ایجاد مشکل می‌شود و یا گاهی اوقات هم در مواقع تمیز کردن گوش، عفونت‌های بد بویی در نواحی گوش دیده می‌شود. این دو عامل باعث ناراحتی و نگرانی افراد خواهد شد. البته لازم به ذکر است که اگر این علائم به صورت مکرر و دائمی دیده شود و با درد شدید همراه باشد؛ باید سریعا به دکتر مراجعه نموده و مشورت گرفت.

در مدل‌های ضعیف‌تر و غیر حاد، می‌توان از راه‌ها و درمان‌های خانگی استفاده کرد که روغن زیتون برای گوش و مشکلات آن درمان بسیار خوبی است.

درمان با روغن زیتون برای گوش

پاک سازی جرم گوش:

جرم‌های گوش به طور طبیعی ایجاد شده و برای بدن لازم است زیرا در مقابل گرد و خاک و میکروب‌هایی که قصد ورود به گوش شما را دارند می‌ایستد و از گوش محافظت می‌کند. این جرم‌ها در مواقعی به دلایل مختلف امکان دارد که به مقدار زیاد تولید شده و یا در یک نقطه انباشه شود و موجب گرفتگی گوش شود. این امر سبب درد و یا کم شدن شنوایی شما خواهد شد. درست است که روغن زیتون برای گرفتگی گوش کافی است اما در موارد حاد و شدید بهتر است که به دکتر متخصص مراجعه شود ولی  در موارد خفیف تنها چند قطره روغن زیتون در گوش شکافی است.

درمان عفونت:

شایع‌ترین عفونت گوش، عفونتی به نام اوتیت میانی حاد است که در گوش میانی اتفاق می‌افتد. دلیل وجود این عارضه، جمع شدن مایعات است. این گرفتگی توسط باکتری‌ها و برخی اوقات توسط ویروس‌ها صورت می‌گیرد. شما باید به دکتر مراجعه کنید که دکتر به شما پیشنهاد می‌کند تحت برنامه خود او در خانه استراحت کنید، در این بخش شما می‌توانید از روغن زیتون برای گرفتگی گوش استفاده کنید.

فواید روغن زیتون برای گوش

قبل از توضیحات لازم درباره روغن زیتون برای گوش لازم است که درباره گوش نیز کمی بدانید. یکی از عضو‌های پر کاربرد بدن، گوش است که شامل حفره گوش خارجی، مجرا‌های نیم دایره‌ای، گوش میانی و… است. این عضو کوچک اما در عین حال ارزشمند دارای بخشی است که وظیفه آن تمیزی و محافظت از گوش است. به مرور زمان این عضو با ریزش لایه‌های پوست، جرم تشکیل می‌دهد و که افزایش بی رویه این جرم سبب آزار و اذیت اشخاص می‌شود که قبل به آن اشاره کردیم.

حال بهتر است بدانید که جرم‌ها و درد گوش اصولا نگران کننده نبوده و با دانستن اطلاعات روغن زیتون برای گرفتگی گوش، شما می‌توانید به راحتی مشکل خود را حل کنید.

روغن زیتون برای گوش در مواقعی با علائم خفیف مناسب است

رفع کردن عفونت و التهاب

از زمان‌های گذشته، روغن زیتون برای گوش نقش موثری را ایفا می‌کند. این روغن برای درمان عفونت و التهاب‌های گوش بسیار مفید بوده و کارایی دارد. اینگونه عفونت‌ها و التهاب‌ها سبب سرماخوردگی‌ها در فصل زمستان است ولی لازم به ذکر است که این تنها دلیل نیست. آلرژی به برخی غذا‌ها و خوراکی‌ها، کاهش املاح و مواد معدنی در بدن و تعداد زیادی باکتری نیز از دیگر عوامل وجود اینگونه عفونت و التهاب‌ است.

کودکان و سالمندان بیشتر از باقی سنین، با این عفونت‌ها روبه‌رو می‌شوند. از علائم این عفونت‌ها می‌توان به سردرد، حالت تهوع، اختلال در خواب و درد در نواحی بالا تنه اشاره کرد. در صورت بروز علائم شدید باید به دکتر مراجعه کرد ولی اگر علائم خفیف بود، می‌توان با ریختن تنها چند قطره از روغن زیتون در گوش خود،‌ مشکل را حل کرد.

برای ریختن روغن زیتون می‌توان با قطره چکان، چند قطره در حد نیاز را داخل گوش ریخت و در صورت نبود قطره چکان می‌شود از پنبه‌ای که به روغن آغشته شده است استفاده کرد.

کلام آخر

با این حال که چند مرتبه در بالا به آن اشاره شد، اما لازم است تکرار شود که در موارد حاد به دکتر مراجعه نموده و دست به خود درمانی نزنید. در مواردی که علائم آن خفیف است؛ شما اجازه استفاده از روغن زیتون برای گوش را دارید. کیفیت روغن زیتون در بهبود شما تاثیر قابل مشاهده‌ای دارد، پس بهتر است که از روغن زیتون مرغوب و درجه یک استفاده شود تا روغن غیر اصل. شما می‌توانید به راحتی روغن زیتون اصل مورد نظر خود را از فروشگاه سلامت محور باقیات سفارش داده و از خواص فوق العاده آن بهره‌مند شوید. راه‌های ارتباطی‌ای که شما می‌توانید از آن استفاده کنید شامل تماس، ارتباط واتساپی و کامنت می‌شود. شما با این روش‌‌ها می‌توانید از این فروشگاه خرید کنید و یا مشاوره‌‌های لازم را بگیرید.

این نوشته در روغن ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *