درباره ما

فروشگاه اینترنتی باقیات
مجموعه باقیات از سال ۱۳۹۶ فعالیت خود را آغاز کرد‌. هدف اصلی از تشکیل این مجموعه اصلاح سبک زندگی آحاد جامعه است‌. اصلاح سبک زندگی در تمامی موارد مصرفی اعم از تغذیه، مواد شوینده و پاک کننده و بهداشتی، البسه و پوشاک و سایر موارد. تمامی کالاهای عرضه شده در این مجموعه از محصولات کاملاً طبیعی و سالم و محلی در ایران و جهان تهیه شده‌اند. از مزایای خرید از این مجموعه تایید اصالت کیفیت محصول و عرضه بدون واسطه آن و بسته بندی بروز و شکیل می‌باشد. مجموعه باقیات به جهت دسترسی آسان و همگانی اقدام به عرضه محصولات خود در یک فروشگاه اینترنتی نموده است.

بسم الله الرحمن الرحیم

متن های وبسایت باقیات

  1. عضویت در سایت باقیات :

برای انجام خرید از سایت باقیات لازم است ابتدا نسبت به عضویت در سایت اقدام نمائید.

برای عضویت در سایت باقیات در قسمت بالای سایت از طریق گزینه ورود وارد بخش ورود کاربران شده و ....


  1. نحوه تحویل کالا   :
    1. ارسال سفارشات به صورت پیک رایگان در شهر های قم و پردیسان

مشتریان محترم ساکن قم و پردیسان از خدمات پیک رایگان مجموعه باقیات برخوردارمی باشند و این خدمت سقف خرید ندارد و به تمامی فاکتورها تعلق می گردد.


  1. ارسال سفارشات به صورت باربری به سایر نقاط کشور

سفارشات مشتریان محترم سایر نقاط کشور (بجز قم و پردیسان) از طریق پیک و یا باربری ارسال می شود و مشمول هزینه حمل می باشد.

توجه داشته باشید که تحویل گیرنده سفارش هنگام دریافت کالا، باید کارت شناسایی همراه داشته باشد.



  1. شیوه های پرداخت :


  1. پرداخت از طریق درگاه اینترنتی سایت باقیات
  2. پرداخت از طریق همراه بانک و یا پنل اینترنت بانک شخصی 
  3. پرداخت به روش کارت به کارت
  4. پرداخت با کارت بانکی و یا به صورت نقدی در محل تحویل سفارش (ویژه شهرهای قم و پردیسان )


  1. پرداخت از طریق درگاه اینترنتی سایت باقیات

بهترین ، مطمئن ترین و آسان ترین روش پرداخت وجه سفارشات پرداخت از طریق درگاه اینترنتی سایت باقیات می باشد و پیشنهاد مجموعه باقیات استفاده از این روش به علت سرعت و میزان اتوماسیون بالا و خطای پائین آن می باشد.

همگی مشتریان محترم باقیات می‌توانند در هنگام ثبت سفارش، از طریق لینک زیر یا بارکد ارائه شده در سایت باقیات مبلغ سفارش خود را با استفاده از همه کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب به صورت آنلاین پرداخت و در قسمت پرداخت در سبد خرید ثبت کنند.

پرداخت موفق مبلغ ، به منزله ثبت قطعی این پرداخت برای سفارش است و نیازی به اطلاع دادن آن نیست و سفارش به صورت خودکار وارد مراحل آماده سازی و ارسال می‏‌شود.

برای تمامی خریدهای اینترنتی علاوه بر شماره 16 رقمی کارت به کد CVV2 ( رمزدوم ثابت ) و تاریخ انقضای کارت و رمز دوم پویا می باشد.

نکته : برای خرید از سایت باقیات علاوه بر کارت های عضو شتاب می توانید از بن کارت نیز استفاده نمایید.


  1. پرداخت از طریق همراه بانک و یا پنل اینترنت بانک شخصی 

مشتریان محترم می توانند وجه سفارشات خود را از طریق همراه بانک و یا پنل اینترنت بانک شخصی خود به شماره شبای باقیات پایا نمایند.

توجه : پس از واریز وجه ؛ مبلغ و کد رهگیری و شماره فاکتور خود را به سامانه / شماره همراه باقیات پیامک نمایید.


  1. پرداخت به روش کارت به کارت

همچنین مشتریان محترم می توانند وجه سفارشات خود را به شماره کارت باقیات از روش های زیر کارت به کارت نمایند.

  1. همراه بانک
  2. پنل اینترنت بانک شخصی
  3. دستگاه های خوپرداز
  4. آپ های معتبر 

توجه : پس از واریز وجه ؛ مبلغ و کد رهگیری و شماره فاکتور خود را به سامانه / شماره همراه باقیات پیامک نمایید.


  1. پرداخت با کارت بانکی و یا به صورت نقدی در محل تحویل سفارش (ویژه شهرهای قم و پردیسان )

آن دسته از مشتریانی که در شهرهای قم و پردیسان ساکنند و تمایل دارند هزینه سفارش خود را هنگام دریافت محصول پرداخت نمایند می توانند به یکی از روش‌های زیر اقدام نمایند:

  1. پرداخت با کارت بانکی در محل تحویل

از آنجا که ماموران تحویل سفارش باقیات دستگاه‏‏‌های کارت خوان سیار (POS) همراه دارند، مشتریان محترم ساکن قم و پردیسان می‌توانند هنگام تحویل سفارش در محل، با استفاده از کارت‌های عضو شبکه شتاب پرداخت خود را انجام دهند.

  1. پرداخت نقدی در محل تحویل

برای آسودگی بیشتر آن دسته از مشتریان ساکن قم و پردیسان که تمایل به پرداخت نقدی هزینه سفارش خود دارند، باقیات امکان پرداخت نقدی در محل را نیز فراهم آورده است.

نکات مهم:

  1. در صورتی که پرداخت سفارش از طریق اینترنتی پرداخت شده باشد، تحویل گیرنده سفارش هنگام دریافت کالا، باید کارت شناسایی معتبر مانند کارت ملی همراه داشته باشد.
  2. به مشتریان محترم توصیه می‌شود جهت تسریع در پردازش سفارش، پرداخت خود را از طریق سایت اینترنتی باقیات انجام دهند.
  3. سفارشاتی که از طریق باربری ارسال می‌شوند، لازم است وجه فاکتور، از طریق سایت اینترنتی باقیات و یا کارت به کارت کردن تسویه ؛ و سپس مبلغ و کد رهگیری و شماره فاکتور خود را به سامانه / شماره همراه باقیات پیامک نمایید.


  1. اطلاعات مربوط به مجموعه باقیات :

شماره حساب باقیات :

شماره شبا باقیات :

شماره کارت باقیات :

شماره سامانه :

شماره همراه :

  1. راهنمای خرید    :
    1. جستجو و انتخاب کالا

برای جستجوی کالای مورد نظر خود در سایت باقیات، از سه روش می‏‌توانید استفاده کنید:

  1. جستجو از طریق نوار ابزار جستجو 

در قسمت بالای صفحه‌های سایت یک ابزار جستجو وجود دارد و شما می‌‏توانید با تایپ نام یا بخشی از نام آن کالا در نوار جستجو ، به صورت مستقیم به سراغ محصول مورد نظر خود بروید.

  1. استفاده از دسته بندی گروه‌های کالا

زیر ابزار نوار جستجو ، گروه بندی کالا قرار دارد کهبا قرار دادن نشان‏گر موس بر روی هر یک از آنها ، دسته بندی محصولات مرتبط آن گروه کالا نمایش داده می‌‏‏شود.

سپس با  کلیک کردن بر روی دسته بندی‏‏‌های کالا ، شما به صفحه‌ی جدیدی منتقل می‌شوید که می‌‏‏توانید کالای مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

  1. استفاده از ابزار دسترسی سریع

در نوار دسترسی سریع در صفحه اصلی سایت نیز می‌توانید روی گروه کالای مورد نظر کلیک کنید تا به صفحه‌ی جستجوی پیشرفته منتقل شوید.

همچنین، بخش‌‏هایی در سایت شامل “جدیدترین‏‌ کالاها” و “پرفروش‏‌ترین‏‌ها” در نظر گرفته شده‌‏‏اند که بررسی محصولات در این بخش‏‏‌ها می‌‏تواند شما را در انتخاب کالای مورد نظرتان کمک نماید.

  1. اضافه کردن کالا    به سبد خرید

پس از انتخاب کالایی که تصمیم نهایی برای خرید آن دارید، با کلیک کردن بر روی گزینه اضافه به سبد خرید، وارد صفحه سبد خرید می‌‏شوید. اگر قصد خرید کالاهای بیشتری را دارید، آنها را نیز به سبد خرید خود اضافه کنید تا به صورت یک سفارش برای شما پردازش و ارسال شوند. 

  1. نهایی کردن خرید

پس از انتخاب کالاهای مورد نظر و اضافه کردن آنها به سبد خرید، باید سفارش خود را طی ۴ مرحله زیر تکمیل و نهایی کنید:

  1. ورود به بخش کاربری سایت
  2. اطلاعات ارسال سفارش
  3. بازبینی سفارش
  4. اطلاعات پرداخت


  1. ورود به بخش کاربری سایت

اگر قبلا در سایت باقیات عضو شده اید فقط کافیست در مرحله “ورود به بخش کاربری سایت” با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت ‏‌شوید.

اگر قبلاً حساب کاربری در باقیات نداشته‌اید می‌‏‏توانید به راحتی و در چند ثانیه با وارد کردن شماره همراه و مشخصات خود، ابتدا عضو سایت شده و سپس سبد خرید خود را ثبت کنید. سپس با طی مراحل بعدی، سفارش شما ثبت و آماده پردازش خواهد شد.


  1. اطلاعات ارسال سفارش

اطلاعات سفارش خود را ببینید و در صورت مغایرت نسبت به اصلاح آن اقدام نمایید.


  1. بازبینی سفارش

اطلاعات سفارش خود را ببینید و در صورت مغایرت نسبت به اصلاح آن اقدام نمایید.


  1. اطلاعات پرداخت

اتصال به درگاه بانکی و پرداخت وجه سفارش

توجه: خریداران حداکثر تا 24 ساعت پس از ثبت سفارش فرصت دارند سفارش خود را قطعی نمایند.



  1. رویه های بازگرداندن کالا

آسودگی خاطر و رضایت مندی مشتریان همواره از الویت‏‌های مجموعه باقیات بوده است و باقیات در این راستا می‏‌کوشد تا هر سفارش در شرایط مطلوب و مورد انتظار به دست مشتری برسد.

اطمینان خاطر مشتریان گرامی باقیات از بهداشتی بودن محصولات حق آنهاست و لذا این مجموعه از قبول کالای مرجوعی که تحویل مشتریان گردیده است به دلیل رعایت مسائل بهداشتی معذور است. لذا از تمامی مشتریان محترم تقاضامندیم در هنگام خرید محصولات کمال دقت را داشته باشند تا از مشکلات بعدی جلوگیری شود. 

توجه: در صورتیکه از خرید خود پس از نهایی شدن آن منصرف گردیدید فورا به سایت مراجعه نموده و آنرا لغو نمائید. اما اگر امکان لغو خرید شما در سایت وجود نداشت فورا آنرا به مسئول فروش باقیات اطلاع دهید.

  1. در جهت رضایتمندی مشتریان حتی پس از ارسال سفارش امکان مرجوع نمودن محصول با هماهنگی مسئول فروش باقیات و تائید ایشان فقط با شرایط زیر وجود دارد:
    1. هنگام تحویل گرفتن سفارش متوجه شدید محصولی را اشتباه سفارش داده اید.
    2. در صورتی که محصول درخواستی شما با سفارش شما مغایر باشد.
    3. محصول معیوب باشد.

توجه: پس از تحویل کامل سفارش امکان مرجوع کردن آن به جهت رعایت مسائل بهداشتی وجود ندارد.

باز هم از تمامی مشتریان محترم تقاضامندیم در هنگام خرید محصولات کمال دقت را داشته باشند تا از مشکلات بعدی جلوگیری شود. 

نکات مهم:

  1. عکس محصولات جهت اطلاع و کمک به خرید مشتری است و از آنجا که ممکن است در پاره ای جزییات با کالای اصلی تفاوت هایی داشته باشد به استناد آنها نمی توان اعلام مغایرت کرد. ملاک وجود مغایرت در مشخصات کالا، مشخصات اصلی درج شده در وب سایت است.
  2. از آنجا که باقیات یک وب‌سایت خرده‌فروشی آنلاین است، حق استرداد کالا طبق شرایط صرفا متعلق به مشتری یا همان مصرف‌کننده است ( سفارش یک کالا به تعداد، مغایر با هدف مصرف خریدار است و شامل حق استرداد نمی شود).
  3. در خصوص محصولاتی که از طریق باربری ها ارسال می گردد بروز هر گونه حادثه در هنگام حمل و تحویل به عهده شرکت حمل و نقل است و این مجموعه تنها در صورت تایید شرکت حمل کننده سفارش و تایید مسئول فروش باقیات، خسارت را جبران می نماید.
  4. کالای آسیب دیده ، باید به همان شکلی که مشتری تحویل گرفته است به همراه صورت جلسه رسمی شرکت حمل کننده و فاکتور به خدمات پس از فروش باقیات ارسال شود.
  5. در صورتی که آسیب‏‌، در لحظه قابل مشاهده باشد، مشتری می‏‌تواند از تحویل گرفتن مرسوله خودداری کند تا جهت بررسی و ارسال مجدد به باقیات بازگردانده شود.
  6. پس از بررسی کالاهای مرجوعی توسط کارشناسان خدمات پس از فروش، در صورتی که کالا خارج از ضوابط مقرر در سایت مرجوع شده باشد و بدون ایراد تشخیص داده شود، برای مشتری ارسال می‌شود. در صورت استنکاف مشتری از  تحویل کالای سالم و بدون ایراد، کالای مزبور به مدت یک ماه بصورت امانت نزد باقیات در واحد خدمات پس از فروش باقی می‌ماند و با انقضای این مهلت باقیات در قبال کالا و زیان‌های وارده بر آن یا مفقود شدن آن هیچ‌گونه مسوولیتی نخواهد داشت.



  1. ارتباطات الکترونیکی

هنگامی که شما از سرویس‌‏ها و خدمات باقیات استفاده می‏‌کنید، سفارش اینترنتی خود را ثبت یا خرید می‏‌کنید و یا به باقیات ایمیل می‏‌زنید، این ارتباطات به صورت الکترونیکی انجام می‏‌شود و در صورتی که درخواست شما با رعایت کلیه اصول و رویه‏‌ها باشد، شما موافقت می‌‏کنید که باقیات به صورت الکترونیکی (از طریق پست الکترونیکی، سرویس پیام کوتاه و سایر سرویس‌های الکترونیکی) به درخواست شما پاسخ دهد.

همچنین آدرس  ایمیل  و تلفن‌هایی که مشتری در پروفایل خود ثبت می‌کند، تنها  آدرس ایمیل و تلفن‌های رسمی و مورد تایید مشتری است  و تمام مکاتبات  و پاسخ‌های شرکت از طریق آنها صورت می‌گیرد.

جهت اطلاع رسانی رویدادها، خدمات و سرویس‌های ویژه یا پروموشن‌ها، امکان دارد باقیات برای اعضای وب سایت ایمیل یا پیامک ارسال نماید. در صورتی که کاربران تمایل به دریافت اینگونه ایمیل و پیامک‌ها نداشته باشند، می‌توانند عضویت دریافت خبرنامه باقیات را در پروفایل خود لغو کنند.

توجه داشته باشید که شماره ؟؟؟؟ تنها شماره‌‌هایی است که باقیات از طریق آن برای کاربران و مشتریان خود پیامک (اس ام اس) ارسال می‌کند. همچنین این شماره‌‌ها سامانه ارسال پیامک است که وضعیت پردازش سفارش یا رویدادها، خدمات و سرویس‌های ویژه باقیات را به اطلاع کاربران می‌رساند و روشن است که امکان دریافت پیام‌های شما از طریق آن وجود ندارد.

بنابراین ارسال هرگونه پیامک تحت عنوان باقیات، با هر شماره دیگری تخلف و سوء استفاده از نام باقیات است و در صورت دریافت چنین پیامکی، لطفاً جهت پیگیری قانونی آن را به Info@baqiyat.ir اطلاع دهید.


  1. سیاست‏‌های رعایت حریم شخصی

باقیات به اطلاعات خصوصی اشخاصى که از خدمات سایت استفاده می‏‌کنند، احترام گذاشته و از آن محافظت می‏‌کند.

باقیات متعهد می‏‌شود در حد توان از حریم شخصی شما دفاع کند و در این راستا، تکنولوژی مورد نیاز برای هرچه مطمئن‏‌تر و امن‏‌تر شدن استفاده شما از سایت را، توسعه دهد.

همه مطالب در دسترس از طریق هر یک از خدمات باقیات، مانند متن، گرافیک، آرم، آیکون دکمه، تصاویر، ویدئوهای تصویری، موارد قابل دانلود و کپی، داده‌ها و کلیه محتوای تولید شده توسط باقیات جزئی از اموال باقیات محسوب می‏‌شود و حق استفاده و نشر تمامی مطالب موجود و در دسترس در انحصار باقیات است و هرگونه استفاده بدون کسب مجوز کتبی، حق پیگرد قانونی را برای باقیات محفوظ می‏‌دارد. علاوه بر این، اسکریپت‌ها، و اسامی خدمات قابل ارائه از طریق هر یک از خدمات ایجاد شده توسط باقیات  و علائم تجاری ثبت شده نیز در انحصار باقیات است و هر گونه استفاده با مقاصد تجاری پیگرد قانونی دارد. کاربران مجاز به بهره‌‏برداری و استفاده از لیست محصولات، مشخصات ، قیمت و هر گونه استفاده از مشتقات وب‏‌سایت باقیات و یا هر یک از خدمات و یا مطالب، دانلود یا کپی کردن اطلاعات با مقاصد تجاری، هر گونه استفاده از داده کاوی، روبات، یا روش‌‏های مشابه مانند جمع آوری داده‌‏ها و ابزارهای استخراج نیستند و کلیه این حقوق به صراحت برای باقیات محفوظ است. در صورت استفاده از هر یک از خدمات باقیات، کاربران مسئول حفظ محرمانه بودن حساب و رمز عبور خود هستند و تمامی مسئولیت فعالیت‌‏هایی که تحت حساب کاربری و یا رمز ورود انجام می‏‌پذیرد به عهده کاربران است.

تنها مرجع رسمی مورد تایید ما برای ارتباط با شما، پایگاه رسمی این سایت یعنی www.baqiyat.ir است. ما با هیچ روش دیگری جز ارسال نامه از طرف آدرس‏‌های رسمی و تایید شده در سایت، با شما تماس نمی‌‏گیریم. 

  1. شرایط و قوانین
  2. توجه داشته باشید کلیه اصول و رویه‏‌های باقیات منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران، قانون تجارت الکترونیک و قانون حمایت از حقوق مصرف کننده است و متعاقبا کاربر نیز موظف به رعایت قوانین مرتبط با کاربر است. در صورتی که در قوانین مندرج، رویه‏‌ها و سرویس‏‌های باقیات تغییراتی در آینده ایجاد شود، در همین صفحه منتشر و به روز رسانی می شود و شما توافق می‏‌کنید که استفاده مستمر شما از سایت به معنی پذیرش هرگونه تغییر است.
  3. از آنجا که باقیات یک وب‌سایت خرده‌ فروشی آنلاین است، طبق قانون تجارت الکترونیک مشتری یا مصرف کننده هر شخصی است که به منظوری جز تجارت یا شغل حرفه‌ای به خرید کالا یا خدمات اقدام می‌کند.
  4. مجموعه باقیات مجاز است در هر زمان و بدون اطلاع قبلی نسبت به توقف سفارش‌‏گیری جدید، اقدام و فروش را متوقف کند.
  5. مشتری یا کاربر به شخصی گفته می‌شود که با اطلاعات کاربری خود که در فرم ثبت نام درج کرده است، به ثبت سفارش یا هرگونه استفاده از خدمات باقیات اقدام کند و ورود کاربران به وب‏‌سایت باقیات هنگام استفاده از پروفایل شخصی، طرح‏‌های تشویقی، ویدئوهای رسانه تصویری باقیات و سایر خدمات ارائه شده توسط باقیات به معنای آگاه بودن و پذیرفتن شرایط و قوانین و همچنین نحوه استفاده از سرویس‌‏ها و خدمات باقیات است. توجه داشته باشید که ثبت سفارش نیز در هر زمان به معنی پذیرفتن کامل کلیه شرایط و قوانین باقیات از سوی کاربر است. لازم به ذکر است شرایط و قوانین مندرج، جایگزین کلیه توافق‏‌های قبلی محسوب می‏‌شود.
  6. کاربرانی که زیر سن قانونی (18 سال) هستند می‌‏بایست با اطلاع والدین و یا قیم قانونی، به خرید و پرداخت اقدام کنند.
  7. محصولات ارایه شده در وب‌سایت، یا توسط باقیات از تولیدکنندگان مورد تایید این مجموعه به فروش می رسد و یا شرکت‌های معتبر و واردکنندگان رسمی و قانونی خریداری و عرضه می‌شود و یا برخی فروشندگان با باقیات همکاری می‌کنند و این مجموعه محصولات آنها را در این فروشگاه اینترنتی، به صورت آنلاین به فروش می‌رساند. لذا به جز محصولاتی که مستقیما توسط باقیات تولید و عرضه می گردد؛ مسئولیت‌های مربوط به کیفیت، قیمت، محتوا، شرایط و همچنین خدمات پس از فروش محصول بر عهده فروشندگان است.
  8. سایر موارد
  9. روز کاری به معنی روز شنبه تا پنج شنبه هر هفته، به استثنای تعطیلات عمومی در ایران است و کلیه سفارش‏‌های ثبت شده در طول روزهای کاری و اولین روز پس از تعطیلات پردازش می‌‏شوند. باقیات به مشتریان خود در ۷ روز هفته و ۲۴ ساعت در روز امکان سفارش‌‏گذاری می‌‏دهد.
  10. کلیه سفارش‌‏های ثبت شده در سایت باقیات به وسیله ارسال کد سفارش از طریق پیام کوتاه و پیش فاکتور از طریق ایمیل، در صف پردازش قرار می‏‌گیرند. باقیات همواره در ارسال و تحویل کلیه سفارش‌‏های ثبت شده، نهایت دقت و تلاش خود را انجام می‌دهد.
  11. در صورتی که موجودی محصولی در باقیات به پایان برسد، حتی پس از اقدام مشتری به سفارش‌‏گذاری، حق کنسل کردن آن سفارش و یا استرداد وجه سفارش برای باقیات محفوظ است و یا مشتری می‏‌تواند به جای کالای به اتمام رسیده،  محصول دیگری را جایگزین کند.
  12. در صورت بروز مشکل در پردازش نهایی سبد خرید مانند اتمام موجودی کالا یا انصراف مشتری، مبلغ پرداخت شده طی ۲۴ الی ۴۸ ساعت کاری به حساب مشتری واریز خواهد شد.
  13. باقیات مجاز است بدون اطلاع قبلی نسبت به توقف سفارش‌‏گیری جدید، اقدام و فروش خود را متوقف کند و کلیه سفارش‌‏های ثبت شده قبل از توقف سفارش‌‏گیری، پردازش و ارسال می‌‏شود. حق قطع فروش کلیه و یا بخشی از محصولات به هر دلیلی مانند اتمام موجودی کالا بدون اطلاع قبلی، برای باقیات محفوظ است.
  14. در صورت بروز هرگونه خطا نسبت به درج قیمت و ارزش ریالی کالاهای موجود در سایت باقیات، حق بلا اثر نمودن سفارش و خرید انجام شده توسط مشتری، برای باقیات محفوظ است. باقیات در اسرع وقت وجوه دریافتی را به حساب اعلام شده توسط مشتری واریز و عودت می‌نماید و مشتری با ورود به سایت باقیات می‌پذیرد از این امر آگاهی داشته و در این خصوص ادعایی نخواهد داشت.
  15. کاربران باید هنگام سفارش کالای مورد نظر خود، فرم سفارش را با اطلاعات صحیح و به طور کامل تکمیل کنند. بدیهی است درصورت ورود اطلاعات ناقص یا نادرست، سفارش کاربر قابل پیگیری و تحویل نخواهد بود. بنابراین درج آدرس، شماره تماس‌های همراه و ثابت توسط مشتری، به منزله مورد تایید بودن صحت آنها است و در صورتی که این موارد به صورت صحیح یا کامل درج نشده باشد، باقیات جهت اطمینان از صحت و قطعیت ثبت سفارش می‌تواند از مشتری، اطلاعات تکمیلی و بیشتری درخواست کند.
  16. مشتریان می‌توانند نام، آدرس و تلفن شخص دیگری را برای تحویل گرفتن سفارش وارد کنند و اگر مبلغ سفارش از پیش پرداخت شده باشد، تحویل گیرنده سفارش هنگام دریافت کالا باید کارت شناسایی همراه داشته باشد.
  17. امکان پرداخت در محل برای سفارش‌هایی که از طریق باربری ارسال می‌شوند ، وجود ندارد و لازم است پیش از ارسال، مبلغ اینگونه سفارش‌ها از طریق پرداخت کارت به کارت یا پرداخت اینترنتی تسویه شود.
  18. از آنجا که باقیات یک وب‌سایت خرده‌فروشی آنلاین است، سفارش یک کالا به تعداد بالا، مغایر با هدف مصرف خریدار است و در صورت ثبت چنین سفارشی، لازم است قبلا با مسئول فروش باقیات هماهنگی لازم انجام شود.
  19. تحویل سفارش در اماکن عمومی همچون کافه، کافی نت، رستوران، هتل و مانند آن امکان‌پذیر نیست و لازم است آدرس تحویل، دقیق و قابل استناد باشد.
  20. در رابطه با سرویس تحویل پیک رایگان فروشگاه اینترنتی باقیات، سفارش درب اصلی ساختمان (منتهی به خیابان) تحویل داده خواهد ‌شود.
  21. لازم به ذکر است افزودن کالا به سبد خرید به معنی رزرو کالا نیست و هیچ گونه حقی را برای مشتریان ایجاد نمی‌کند. همچنین تا پیش از ثبت نهایی، هرگونه تغییر از جمله تغییر در موجودی کالا یا قیمت، روی کالای افزوده شده به سبد خرید اعمال خواهد شد. بنابراین به مشتریانی که تمایل و تصمیم به خرید قطعی دارند، به‌ویژه درباره کالاهای ارائه شده تحت عنوان شگفت انگیز که دارای محدودیت تعداد هستند، توصیه می‌شود در اسرع وقت سفارش خود را نهایی کنند تا با اتمام موجودی یا تغییر قیمتی کالاها روبرو نشوند. شایان ذکر است سفارش تنها زمانی نهایی می‌شود که کاربران کد سبد خرید سفارش خود را دریافت کنند و بدیهی است که باقیات هیچ‌گونه مسوولیتی نسبت به کالاهایی که در سبد خرید رها شده است، ندارد.
  22. با توجه به ثبت سیستمی سفارش، به هیچ عنوان امکان صدور فاکتور مجدد یا تغییر مشخصات آن از جمله تغییر فاکتوری که به نام شخص حقیقی صادر شده، به نام شخص حقوقی وجود ندارد. بنابراین لازم است مشتریان هنگام ثبت سفارش، نسبت به این مساله دقت لازم را داشته باشند و اگر نیاز دارند که فاکتور به نام حقوقی برای آنها صادر شود، هنگام ثبت سفارش خود، با انتخاب گزینه ” تکمیل اطلاعات حقوقی ” و وارد کردن مشخصات سازمان موردنظر،  برای خرید سازمانی و دریافت فاکتور رسمی اقدام کنند.
  23. همچنین آدرسی که خریدار به عنوان آدرس تحویل‌گیرنده ثبت یا انتخاب می‌کند، در فاکتور درج خواهد شد و لازم است درخواست کنندگان فاکتور به نام شخص حقوقی هنگام ثبت سفارش به این نکته توجه کافی داشته باشند، چرا که تغییر آدرس درج شده روی فاکتور پس از پردازش و تایید سفارش، به هیچ عنوان امکان‌پذیر نخواهد بود.


  1. پاسخ به پرسش های متداول

 ۱- آیا امکان ویرایش مشخصات کاربری و ایمیل من وجود دارد؟

پاسخ:  شما می‏‌توانید مشخصات کاربری خود را ویرایش کنید. برای این کار باید با وارد کردن کد ملی و شماره ی همراه و کلمه عبور، وارد حساب کاربری خود بشوید، سپس با کلیک روی گزینه “پروفایل من” به صفحه‏‌ای منتقل می‏‌شوید که در بخش “اطلاعات کاربر” امکان “ویرایش اطلاعات” وجود دارد.

در صورت وارد کردن ایمیل، در انتهای هر ایمیل درج شده ” چنانچه تمایل به دریافت ایمیل از طرف ما ندارید، بر روی لغو اشتراک کلیک کنید ” شما می توانید پس از دریافت اولین ایمیل ، عضویت خبرنامه را لغو کنید.

برای تغییر یا اصلاح کد ملی که ثبت نام کرده‏‌اید به info@baqiyat.ir  ایمیل بزنید.

اگر به ایمیل خود دسترسی ندارید متاسفانه به دلایل حفظ امنیت کاربری، هیچ راهی برای تغییر کد ملی خود نخواهید داشت.

 

۲-آیا امکان ثبت نام با شماره تلفن همراه وجود دارد؟

 پاسخ: شما میتوانید پس از ورود کد ملی ؟؟؟ وشماره همراه به صورت کامل (******* **۰۹) و وارد کردن کلمه ی عبور، پس از تایید شماره ی همراه(ثبت کد دریافت شده از طریق پیامک) اقدام به ثبت نام نمایید.

در صورتی که قبلا با ایمیل ثبت نام کرده اید، زمانی امکان ورود از طریق شماره همراه برای شما مقدور است که شماره همراه وارد شده در پروفایل خود را تایید نمایید.


۳- آیا پس از تایید شماره همراه در مراحل ثبت نام، میتوانم شماره خود را تغییر دهم؟

 پاسخ: شما زمانی میتوانید شماره خود را تغییر دهید که شماره ی همراه جدید نیز تایید شود.


در صورتی که  شماره همراه خود را به فردی دیگر واگذار کردید، جهت جلوگیری از سواستفاده یا مشکلات احتمالی، شماره موبایل خود را در پروفایل تغییر داده و شماره جدیدی ثبت نمایید.

 

۴- چرا با وجود درخواست من برای تغییر رمز حساب کاربری، لینک آن برای من ایمیل نشده است؟

پاسخ:  لطفاً ایمیل‌های اسپم spam)) خود را چک کنید. به ویژه ایمیل‌های ارسال شده به حساب‏‌های کاربری gmail گاهی spam می‌شوند. توجه داشته باشید که link تغییر رمز برای شما ارسال می‏‌شود نه خود رمز.

۵- آیا می‌‏توانم به اطلاعات خریدهای قبلی خود دسترسی داشته باشم؟

پاسخ:  برای دسترسی به اطلاعات خریدهای قبلی، باید با حساب کاربری خود وارد شوید، سپس روی گزینه “سفارشات من” کلیک کنید تا سوابق خرید شما نشان داده ‏شود.

ثبت و پیگیری سفارش

۱- دوست دارم از باقیات خرید کنم، اما هنوز کاملاً به خرید اینترنتی اعتماد ندارم، چگونه مطمئن باشم که پس از خرید، کالا به دست من می‌رسد؟

پاسخ:  علاوه بر سابقه ، تجربه و محتوای غنی وب سایت باقیات، دارا بودن نماد اعتماد الکترونیکی دو ستاره به این کسب و کار رسمیت و اعتبار می‏‌بخشد. نماد اعتماد الکترونیکی توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت پس از بررسی فروشگاه اینترنتی و تطابق نحوه عملکرد آن با قوانین، اعطا می‏‌شود و کسب و کار اینترنتی دارای نماد به صورت مداوم تحت بررسی این سازمان قرار دارد. برای اطمینان بیشتر شما می‏‌توانید در صفحه اصلی وب سایت باقیات با کلیک روی نماد از جعلی نبودن آن اطمینان پیدا کنید.

همچنین باقیات با سابقه سال‌ها فعالیت و تحویل موفق سفارش‌ها به بیش از صدها هزار مشتری و ارائه خدمات مورد انتظار مشتریان، سابقه درخشانی از فعالیت خود ایجاد نموده و همواره به عنوان برند پیشرو در زمینه تجارت الکترونیک نزد مشتریان، نهادهای نظارتی و زنجیره های عرضه کالا شناخته شده است. بنابراین با خیال آسوده سفارش خود را ثبت کنید و از خدمات منحصر به فرد باقیات استفاده کنید.

۲- آیا برای خرید از باقیات، حتما باید در سایت عضو باشم؟

پاسخ:  بله، با این که بدون وارد شدن به سایت می‏‌توانید یک کالا را به سبد خرید اضافه کنید، اما برای انجام مراحل بعدی خرید و ثبت سفارش باید با حساب کاربری خود وارد سایت شده و یا در هنگام خرید، عضویت خود را تکمیل کنید.

با عضویت در باقیات می‌توانید:

– سریع‌تر و ساده‌تر خرید کنید

– به سادگی سوابق خرید و فعالیت‌های خود را مدیریت کنید

– لیست علاقمندی‌های خود را بسازید و تغییرات آنها را دنبال کنید

– نقد، بررسی و نظرات خود را با دیگران به اشتراک گذارید

– در جریان فروش‌های ویژه و قیمت روز محصولات قرار گیرید

۳- آیا در تمام ساعات شبانه روز می‌توانم سفارش خود را ثبت کنم؟

پاسخ:  شما در ۲۴ ساعت شبانه روز و ۷ روز هفته می‌‏توانید سفارش خود را ثبت کنید.

 

۴- آیا می‌توانم برای شخص دیگری از باقیات خرید کنم و سفارش تحویل آن شخص شود؟

پاسخ:  بله، پس از انتخاب کالاهای موردنظر و اضافه کردن آنها به سبد خرید، ثبت سفارش در ۴ مرحله تکمیل خواهد شد: ۱) ورود به باقیات   ۲) اطلاعات ارسال سفارش   ۳) بازبینی سفارش   ۴) اطلاعات پرداخت.

در مرحله اطلاعات ارسال سفارش و بخش ” انتخاب آدرس”، شما می‌توانید با انتخاب گزینه “افزودن آدرس جدید” آدرس و مشخصات تحویل گیرنده سفارش را وارد کنید. توجه داشته باشید که اگر مبلغ سفارش را اینترنتی پرداخت کنید، تحویل گیرنده سفارش هنگام دریافت کالا باید کارت شناسایی همراه داشته باشد.

۵- آیا می‌توانم با حساب کاربری خودم، خرید کنم و فاکتور به نام شخص حقوقی یا شرکت صادر شود؟

پاسخ:  بله، پس از انتخاب کالاهای موردنظر و اضافه کردن آنها به سبد خرید، ثبت سفارش در ۴ مرحله تکمیل خواهد شد: ۱) ورود به باقیات، ۲) اطلاعات ارسال سفارش، ۳) بازبینی سفارش و ۴) اطلاعات پرداخت.

در مرحله اطلاعات ارسال سفارش و بخش “شخص حقوقی هستید؟”، با کلیک روی عبارت “اطلاعات حقوقی خود را تکمیل/ ویرایش کنید.” به صفحه ویرایش اطلاعات کاربری منتقل خواهید شد و با انتخاب گزینه ” تکمیل اطلاعات حقوقی برای خرید سازمانی” و وارد کردن و ثبت مشخصات سازمان موردنظر، می‌توانید برای خرید سازمانی و دریافت فاکتور رسمی و گواهی ارزش افزوده اقدام کنید.

همچنین با توجه به ثبت سیستمی سفارش، به هیچ عنوان امکان صدور فاکتور مجدد یا تغییر مشخصات آن از جمله تغییر فاکتور حقیقی به حقوقی وجود ندارد. بنابراین لازم است مشتریان هنگام ثبت سفارش، نسبت به این مساله دقت لازم را داشته باشند و اگر نیاز دارند که فاکتور حقوقی برای آنها صادر شود، هنگام ثبت سفارش خود، با انتخاب گزینه ” تکمیل اطلاعات حقوقی ” و وارد کردن مشخصات سازمان موردنظر،  برای خرید سازمانی و دریافت فاکتور رسمی اقدام کنند.

۶- از وضعیت سفارشی که ثبت کرده‏‌ام، چگونه می‌‏توانم مطلع شوم؟

پاسخ:  باقیات با ارسال پیامک‏، مرحله به مرحله وضعیت سفارش را به شما اعلام می‏‌کند. همچنین برای اطلاع از وضعیت سفارش، می‏‌توانید وارد حساب کاربری خود شوید و با کلیک روی گزینه “سفارشات من” از وضعیت آن مطلع شوید.

توجه داشته باشید که 30000000000000 تنها شماره‌‌‌هایی است که باقیات از طریق آن برای کاربران و مشتریان خود پیامک (اس ام اس) ارسال می‌کند. بنابراین ارسال هرگونه پیامک تحت عنوان باقیات، با هر شماره دیگری تخلف و سوء استفاده از نام باقیات است و در صورت دریافت چنین پیامکی، لطفاً جهت پیگیری قانونی آن را به Info@baqiyat.ir اطلاع دهید.

۷- آیا می‌‏توانم کالاهایی که موجود نیستند را سفارش بدهم؟

پاسخ:  خیر، در حال حاضر تنها کالاهایی امکان سفارش گذاری دارند که در سایت باقیات با وضعیت موجود و همراه با قیمت مشخص شده‌‏اند.

۸- می‌‏توانم سفارشم را ابطال کنم یا تغییر بدهم؟

پاسخ:  تا پیش از تایید نهایی سفارش و کلیک روی آیکون اتمام خرید شما می‌توانید سفارش را از سبد خرید خود حذف و یا اصلاح کنید.

پس از تایید نهایی سفارش و اتمام خرید و در مرحله پرداخت و ثبت سبد، شما قادر به حذف و تغییر سفارش نیستید. از این مرحله به بعد برای لغو یا تغییر آن، با مسئول فروش باقیات تماس بگیرید.

۹- بعد از ثبت سفارش، برای اطمینان از پردازش آن باید با باقیات تماس بگیرم؟

پاسخ:  خیر، پس از انجام مراحل خرید و ثبت سفارش، پردازش سفارش شما به صورت خودکار از طریق سرویس پیامک یا ایمیل اطلاع‏ رسانی خواهد شد و در صورتی که نیاز باشد کارشناسان فروش باقیات با شما تماس خواهند گرفت.

۱۰- می‏‌توانم سفارشم را تلفنی ثبت کنم؟

پاسخ:  خیر، به منظور تسریع فرایند پردازش و ارسال سفارش و نیز کاهش امکان بروز خطا در ثبت سفارش، مشتریان محترم ‏باید سفارش خود را اینترنتی ثبت کنند.

۱۱- در صورتی که خرید من برای شخص دیگری باشد، آیا فاکتور فروش به همراه بسته برای تحویل‌گیرنده فرستاده خواهد شد؟

پاسخ:  در مرحله اطلاعات ارسال سفارش، عبارت “آیا مایل هستید به همراه این سفارش فاکتور ارسال شود؟” نمایان خواهد شد که اگر ‏بخواهید فاکتور همراه بسته ارسال نشود، باید گزینه خیر را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که پیش فاکتور الکترونیکی خرید جهت اطلاع از طریق ایمیل برای شما ارسال می‌‏شود.









  1. پرسش






این صفحه قرار است درباره کسب و کار شما صحبت کند. شاید به ظاهر این صفحه چندان اهمیتی نداشته باشد، اما واقعاً یکی از مهمترین صفحات شماست. چرا که شما را به مخاطب معرفی و درباره تخصص و مهارت شما صحبت می‌کند. به این ترتیب است که مشتری‌ها (به خصوص مشتری‌های بزرگ) به شما اعتماد خواهند کرد.

برای آنکه یک صفحه‌ی درباره ما حرفه‌ای داشته باشید، به این نکات توجه کنید:

1. شما می‌توانید در این صفحه درباره‌ی زمینه کاری، سوابق، مهارت‌ها و اهداف خود صحبت کنید.

2. اگر امکانش را دارید، اعضای شرکت خود را به صورت کامل در این صفحه معرفی کنید. حتی می‌توانید یک صفحه زیر مجموعه برای تیم خودتان ایجاد کنید و تک به تک آن‌ها را به همراه تصاویر آن‌ها، منتشر کنید.

3. اگر یک شرکت رسمی هستید، حتماً تاریخ تاسیس، شمارۀ ثبت و اطلاعات رسمی شرکت را در اختیار مخاطبان قرار دهید.

4. تا جای ممکن از لحن خشک و رسمی دوری کنید. کاربران اینترنت لحن صمیمی و ساده را ترجیح می‌دهند.

5. سعی کنید از کلیشه‌ها دوری کنید و متن این صفحه را با توجه به هویت، ارزش‌ها و افکار شرکت خود بنویسید. این موضوع قطعاً در نگاه متفاوت مخاطب به شما تاثیر خواهد داشت.